Erfaring

Som studerende begyndte Rasmus hos Microsoft, hvor han efter knap to år sad som MACH – Sales Excellence Manager. I 2016 startede Rasmus sin rejse hos Google, hvor han har siddet i roller som Associate Product Marketing Manager og Product Marketing Manager, inden han i 2020 blev Product Marketing Manager, Retail Marketing Lead Northern Europe.

Motivation

Hos Google i Nordeuropa er Rasmus Kragh anerkendt som en af de mest innovative unge marketers og projektledere, hvis ideer er blevet omfavnet som best practice af EMEA-ledelsesteamet samt skaleret til markeder i både Cana- da og APAC. Rasmus er en analytisk problemknuser, som spotter indsigter og muligheder og transformere dem til innovative programmer. Det har medført flere forfremmelser i Google-regi og senest skabt to webinarserier, der hjalp flere end 10.000 virksomheder på tværs af 100 lande med at lære værktøjer til at tilpasse deres forretning som svar på COVID-19. For Rasmus går innovation, digital og samfundssind hånd i hånd: Han er ikke bare én af kun 250 globale Google-profiler, der modtog en Connect-pris for at arbejde med mangfoldig- hed og inklusion, han lander også en plads på årets The M Talents.

Hvad har været din største professionelle succes i 2020?

Jeg var glad for webinar-kampagnen “Learn From Home”. I en helt ny virke- lighed grundet COVID-19 havde kampagnen fokus på at hjælpe og uddanne annoncører og bureauer med at optimere deres marketingindsats til et nyt og udfordrende marked. Kampagnen startede i Nordeuropa, men grundet global efterspørgsel blev resultatet 11.000 deltagere fra mere end 100 forskellige lande.

Hvad er dit mål for 2021?

Jeg har to overordnede mål for 2021: Det første er at udvikle nytænkende og værdiskabende marketingprogrammer henvendt til annoncører og bureauer på tværs af Nordeuropa. Det andet er at bruge Google som platform til at skabe øget opmærksomhed omkring mangfoldighed, lighed og inklusion.

Hvilken rolle ser du dig selv i om fem år?

Jeg blev i 2020 marketingansvarlig for Retail, Apps og Export i Nordeuropa. På nuværende tidspunkt bruger jeg størstedelen af min energi på at udvikle mig inden for de rammer, og jeg vil løbende mærke efter, om det jeg nu gør føles rigtigt, og om det bidrager til min fortsatte udvikling hos Google.

Hvad er dit bedste råd til branchens seniorprofiler?

Giv ansvar og vis tillid til de mange unge talenter. Jeg har ad flere omgange haft fantastiske chefer, som til trods for min relativt unge alder har givet mig et enormt ansvar. Det har givet mig en stor tro på egne evner og resulteret i flere interessante projekter, der efterfølgende er blevet skaleret til det meste af Europa.

Hvilke tre egenskaber karakteriserer dig bedst?

Problemløsende, kreativ og meget ambitiøs.

Hvor henter du inspiration fra?

Meget af min inspiration kommer fra de mange dygtige kolleger og samar- bejdspartnere, som jeg arbejder med til dagligt i hele Europa. Derudover hen- ter jeg meget inspiration eksternt fra diverse branchemedier, både nationale såvel internationale