Erfaring
I 2019 kom Malene til Nordic Social som Social Media Specialist, og efter blot et år kunne hun kalde sig Senior Social Media Specialist. I maj 2021 kom Malene til sin nuværende stilling som Head of TikTok i Kubbco. Ved siden af sit virke hos Kubbco er hun bestyrelsesmedlem af Priebe Hold.
Motivation
Med blot et par år på bagen som Social Media Specialist, sprang Malene Priebe Hold ind i mediebilledet, som Danmarks førende ekspert på SoMe platformen TikTok. Med et bagland i Instagram og Facebook ekspertise, satte 2020 for alvor gang i udviklingen af Malenes TikTok thought leadership. Med kunder som Red Bull, Domino’s Pizza og Matas, har Malene på kort tid banet vejen for TikTok marketing i Danmark, og trådte i sommeren 2021 ind i Kubbco som Head of TikTok. I samarbejde med TikTok Nordics, har Malene skabt unikke resultater for globale spillere, bl.a udviklingen af den største businessprofil herhjemme, Red Bull Danmark, som ramte 70.000 følgere. Malenes sans for at kombinere strategi og kreativitet samt hendes tilgang til en platform, som har ændret det globale sociale medielandskab, anerkendes med en plads på The M Talents.
HVAD HAR VÆRET DIN STØRSTE PROFESSIONELLE SUCCES I 2021?
At opbygge TikTok afdelingen hos Kubbco og skabe successfulde resultater på tværs af vores kunder. TikTok teamet voksede til fire fuldtidsmedarbejdere indenfor et halvt år og blev vores indgangsbillet til det amerikanske marked, hvor vi nu har et kontor i New York, der allerede er vokset til et full-service social media bureau.
HVAD ER DIT MÅL FOR 2022?
Jeg har to professionelle mål for året. Det første er at blive en bedre leder og udvikle egenskaber, der kan løfte TikTok teamet som en helhed. Det andet er at arbejde mere internationalt i takt med ekspansionen af Kubbco til nye markeder.
HVILKEN ROLLE SER DU DIG SELV I OM FEM ÅR?
Jeg ser mig selv i en mere generel strategisk og kreativ lederrolle, der ikke kun fokuserer på TikTok, men også andre aspekter af digital markedsføring.
HVAD ER DIT BEDSTE RÅD TIL BRANCHENS SENIORPROFILER?
Tænk ud af boksen og tør at være mere vovet, når det kommer til markeds- føring. Der er desværre alt for mange, som vælger at gå med den sikre og kedelige løsning.
HVILKE TRE EGENSKABER KARAKTERISERER DIG BEDST?
Løsningsorienteret, viljestærk og nytænkende. At opstarte en ny afdeling i en virksomhed som 23-årig kræver lidt ben i næsen, samt at man har en positiv indstilling og tænker i nye baner.
HVOR HENTER DU INSPIRATION FRA?
Min kreative inspiration kommer i høj grad fra TikTok selv, da der er nogle brands og creators som virkelig har formået at tage markedsføring til nye højder på platformen. I forhold til ledelse og strategi henter jeg en del inspiration fra erhvervsrelaterede bøger samt podcasts (og min egen chef, David Ledstrup, skud ud til ham!).