Erfaring
I 2017 kom Emilie til Envision som SoMe praktikant, hvor hun efterfølgende blev tilbudt et studiejob som Community Manager. Herefter tog hun endnu et praktik- forløb inden for SoMe-disciplinerne hos Aidgency Design + Digital, inden hun fik stillingen som SoMe og E-mail Marketing Manager hos møbelkoncernen ILVA. I 2021 blev hun forfremmet til Digital Marketing Manager, indtil hun knap et år efter indtog sin nuværende rolle som Head of ecommerce.
Motivation
Emilie Skovbon er en talentfuld marketer, som i dag er Head of ecommerce hos ILVA A/S. På blot tre år er Emilie gået fra at sidde på skolebænken til at have ansvaret for et markedsføringsbudget på 45 millioner og hele ILVAs e-handel. Emilie er unik i sin evne til at kombinere sin taktiske marketing-forståelse med både innovative og kreative løsninger, hvilket har resulteret i nye standarder inden for marketing, som er med til at understøtte ILVAs overordnede mål. Hun er hovedarkitekten bag ILVAs digitale strategi og har de seneste år brugt tid på at implementere denne i organisationen. Den digitale strategi har gjort ilva.dk til den største butik i forhold til ILVAs fysiske butikker, hvilket er en imponerende bedrift. Emilie lander en solid plads blandt årets The M Talents. Velkommen på listen!
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Hele AI-verdenen strømmer frem og bliver kun en større del af vores hverdag. Den teknologiske verden er efterhånden blevet så klog, at den principielt kan overtage medarbejdere i virksomheder. Det er både enormt spændende og lidt surrealistisk.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
Digitale kanaler vokser konstant, hvilket fra mit synspunkt er interessant. Det sætter store krav til kreativer på tværs af kanaler. I en hverdag, hvor tid er en knap ressource, kan det være svært at lykkedes med de rigtige kreativer på alle kanaler.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Personligt tror jeg, at man lykkes bedst ved at stille sig kritisk overfor, hvad der skal aktiveres på hvilke kanaler. Alle kanaler kan ikke alt, men ved at kende sine kunders præferencer, kan det være med til at opnå de bedste resultater.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Det handler om at ændre kundernes mindset og opfattelse. Alt for få kender til, hvor stort et CO2-udslip branchen udleder. Virksomheder er drevet af kundernes præferencer, og først når de sætter krav, kommer vi til at agere effektivt ift. grøn omstilling.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
I udfordrede tider sætter det krav til ens kreative tankegang og proces, når kunder agerer anderledes og atypisk. Der testes konstant nye metoder af, for at knække koden til en succesfuld løsning, alt imens man skal fastholde de hidtil gode vaner.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
Det har glædet mig meget at kunne bevise internt, at branding og inspiration giver større effekt og interaktion end pris- og tilbudskampagner. I en koncern med kraftigt fokus på tilbud, har det været en vigtig indsigt og lærerig viden om kunderne.