Erfaring

Under studierne landede Kiya et studiejob hos DFDS i Group HR, hvor hun efterfølgende blev forfremmet til Junior Customer Experience Coordinator. I juni 2021 kom hun til Deloitte Danmark i rollen som Client Feedback Consultant, hvorefter hun indtog sin nuværende rolle som Consumer & Customer Insights Specialist hos IKEA.

Motivation

Med en god faglighed inden for analyse og strategi, har Kiya Dionicio Ougaard på kort tid både styrket IKEA Danmarks relevans gennem kommunikation og øget foretagendets muligheder for at træffe indsigtsbaserede beslutninger på tværs af samtlige organisationslag. Gennem hendes store talent for data og kundefeedback, evner hun at omsætte data til indsigter og videreformidle disse, således at de med lethed kan oversættes til strategiske og kommunikative handlingsplaner. Kiyas arbejde bidrager til sikringen af IKEAs langsigtede kunderelationer, og har bl.a. resulteret i et løft på +10 % i IKEA DKs Happy Customer Score. I form af ydmyg- hed kombineret med store ambitioner og hårdt arbejde, leverer Kiya resultater af høj kvalitet, og udmærker sig på tværs af en kompleks organisation, hvilket lander hende en solid plads blandt M Talents 2023.

HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?

Den vigtigste tendens er efter min opfattelse forbrugernes efterspørgsel på en gnidningsfri omnichannel købsoplevelse. Det er noget, de fleste allerede har stort fokus på, men dem, der virkelig lykkedes med det, kommer til at stå stærkt.

HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?

Den største udfordring for retail og marketing er den økonomiske situation, der har efterladt danskerne med en mere presset pengepung. Dette skaber stor konkurrence for at vinde ’share of wallet’, da danskerne skal foretage prioriteringer.

HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?

Jeg tror, det er vigtigt at møde danskerne, der hvor de er. At skabe relevante løsninger, som skaber værdi i den situation, forbrugerne står i. Især i en tid som denne er det vigtigt, at forbrugerne føler, at vi forstår dem.

HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?

Vi ved, at forbrugerne mener, at det især er de store organisationer, der kan gøre en forskel for den grønne omstilling. I IKEA Danmark arbejder vi fx imod den store forbrugsfest Black Friday, ved i stedet at have fokus på gensalg af brugte møbler.

HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?

Vi har skulle følge udviklingen i forbruget tæt. Konkurrenter er ikke længere kun inden for samme kategori. Nu er det i højere grad alt, man kan bruge penge på. Det er vigtigt, at have blik for markedsudviklingen for at forstå, hvordan vi klarer os.

HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?

Jeg synes, at jeg er lykkedes med at gøre vores marketing og hele vores forretning mere indsigtsbaseret. At gøre viden om markedet og forbrugerne let- tilgængeligt og forståeligt, så hele forretningen nemt kan implementere indsigter i dagligdagen.