Erfaring
Mads kom til bureausiden, da han i 2018 indtrådte som Audience Planner, og senere som Audience Manager hos mediebureauet m/SIX DK. Herefter tog karrieren for alvor fart, da han blev Digital Consultant & Partner hos Calibrate. I 2021 kom han til GroupM, hvor han først sad som Agency Engagement Manager. Gennem tiden har han bevæget sig op ad karrierestigen hos GroupM, senest som Director of Client & Agency Engagement. 1. april startede Mads som Director of Client & Consulting hos IIH Nordic.
Motivation
Med ansvar for Client & Agency Engagement teamet hos GroupM, sidder Mads Ben Hur i en central rolle, hvor han har fokus på at sikre integrationen og leverancen til virksomhedens kunder. På trods af sin unge alder har Mads allere- de opnået erfaring som mediebureauleder med dokumenteret succes i at styre og vækste virksomhedens P&L, øge medarbejdertilfredsheden og integrere 140 specialister på tværs af GroupMs tre bureauer. Han indgår naturligt i virksomhedens Change Management initiativer på tværs af Norden og spiller en vigtig rolle i udviklingen, samtidig med at han hjælper sine kunder med at vækste deres forretning. Han sætter retning både i sin direkte ledelse, og endnu vigtigere, i sin evne til at lede op og ned i organisationen. Mads er et friskt fagligt pust hos GroupM, som placerer sig på The M Talents 2023.
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
Jeg ser en tendens, hvor mediebureauerne bevæger sig længere og længere ind på konsulenthusenes banehalvdel. Bureauerne bliver en vigtigere strategisk samarbejdspartner, og det skyldes i høj grad bureauernes forståelse for data og anvendelsen af den.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
Jeg synes, at det er marketingsafdelingens manglende evne til at påvise effekt. Der bliver skåret i budgetterne lige nu, og det er ikke altid lige hensigtsmæssigt. Men topledelsen kan sjældent forstå at marketing ikke blot er en omkostning.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Som marketingansvarlig skal man virkelig formå at begå sig mere kommercielt, og formå at kommunikere den værdi, marketing skaber for virksomheden. De argumenter kan bureauerne hjælpe med at give den marketingansvarlige.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
I bund og grund skaber marketing jo mere forbrug, så hvis vi skal køre den helt ud, så burde vi jo ikke annoncere. Men når det er sagt, så kan vi tage mere ansvar og gøre os flere overvejelser i de valg vi tager ift. medier, tech stack m.m.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Der er blevet skåret i budgetterne, og det gør selvfølgelig, at man er nødt til at vende hver en krone. Men det tvinger os også til at tænke over om det vi gør er det rigtige. Så jeg synes også, det har skabt nogle gode dialoger med kunderne.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
I GroupM-regi er jeg glad for den succes, vi har haft med at etablere et Client & Agency Engagement team. Teamet der højner niveauet internt, men som også sørger for det gode arbejde bliver set ude i markedet. Derudover må det være mit skifte til IIH.