Erfaring

Sebastian er skolet hos POWER, hvor han har haft sin gang de seneste godt og vel otte år. Hos den danske elektronikgigant har han besat stillinger som henholdsvis Department Manager, og Sales Manager Sound & Vision, og i maj 2021 tiltrådte Sebastian som Marketing Manager i virksomheden.

Motivation

Sebastian Lillelund har haft en afgørende rolle i POWERs imponerende vækst de seneste to år, hvor virksomheden har erobret betydelige markedsandele og øget sin omsætning med +1 mia kr. Han har været hovedarkitekten bag landets største live shopping event, som tiltrak over 100.000 visninger og genererede en omsætning på 20 millioner kroner. Hans enestående evne til at udvikle og implementere innovative marketingaktiviteter kommer også til udtryk på POWERs TikTok-profil, som nu har over 165.000 følgere. Med evne til at udfordre traditionelle tankegange og med en strategisk tænkning, der understøtter POWERs overordnede mål, har Sebastian revolutioneret POWERs udtryk, som har haft stor betydning for POWERs succes. Hans agilitet og sans for trend forecasting er med til at sætte nye standarder inden for branchen, og ham på listen.

HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?

Den vigtigste tendens i marketingbranchen lige nu er, at skabe en mere personlig og autentisk forbindelse mellem forbrugerne og brandet. Dette kræver en agil tilgang og samarbejde på tværs af organisationen for at sikre en sammenhængende oplevelse.

HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?

Den største udfordring vi oplever lige nu er, at få det korrekte datagrundlag til at træffe de rigtige beslutninger. Forbrugeradfærden ændrer sig konstant, og det kan være svært at følge med og forudsige, hvad forbrugerne vil have og reagerer på.

HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?

Vores fokus ligger i at samarbejde på tværs organisationen og partnere for at dele viden og få den korrekte dataanalyse. Dette kan skabe en mere helhedsorienteret tilgang til markedsføring og hjælpe med at træffe mere effektive beslutninger.

HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?

Vi skal være med til at opfordre forbrugerne til at genanvende og genbruge deres elektronik og hvidevarer, fx ved at tilbyde nemme og bekvemme muligheder for at aflevere gamle produkter til genanvendelse .

HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?

Vi har skulle planlægge endnu mere effektive markedsføringskampagner i det sidste år på grund af den økonomiske usikkerhed. Dette har krævet mere agilitet og en daglig opfølgning for at justere kampagner og investeringer i realtid.

HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?

Det seneste år har den vigtigste succes for mig været den tilgang, hele mit marketingteam har arbejdet efter. Det handler om at fejle og tage chancer. Ved at turde tage risici og udforske nye idéer og tilgange, har teamet udviklet sig sammen.