Erfaring
Siden 2018 har Veronica haft sin gang på den kreative scene, da hun tiltrådte som kreativ elev hos Accenture Song. Herefter blev hun tilbudt en stilling som Junior Creative, hvor hun efter knap to år gjorde sig et internt skifte – denne gang til positionen som Creative Copywriter. I marts 2022 landede hun sig jobbet som Creative Copywriter hos TV 2 Creative – en position som hun med succes varetager i dag.
Motivation
Veronica Sascha Stahl er en talentfuld konceptudvikler, der allerede har opnået betydelige resultater både inden for kommerciel og kreativ udvikling. Hendes im- ponerende track-record er en manifestation af den tillid, som hendes arbejdsgiver og kunderne har til hende, og hun formår at flytte grænserne for, hvad reklame skal og kan. I award-sammenhænge har Veronica allerede mere metal på hylden end mange senior-profiler, der tæller lige fra den prestigefyldte Eurobest og DandAD til den lokale True Award. Som en kreativ ildsjæl er hun altid på udkig efter nye måder at skabe originale og opsigtsvækkende idéer på, der kan flytte markedet og skabe en varig indvirkning – dette mestrer hun, i kombination med hendes solide værktøjskasse, og dette placerer hende på årets M Talents 2023.
HVAD ER DEN VIGTIGSTE TENDENS I BRANCHEN LIGE NU?
En tendens jeg godt gad se mere af er, at vi ikke kun hylder dem, der skaber branchesynlige resultater i form af awards, men også dem, der får maskineriet til at køre. Der er altid en større holdindsats bag end dem, der ender med at stå på scenen.
HVAD ER DEN STØRSTE UDFORDRING FOR BRANCHEN?
At holde sig relevant som branche og særligt fagfolk i en tid, hvor chatmaskiner kan skrive manifester på 0,5 og AI kan generere billeder hurtigere, end en ADer kan nå at åbne Photoshop. Vi må indse, at diverse teknologier er kommet for at blive.
HVORDAN LØSER MAN DEN UDFORDRING?
Uha, hvis jeg havde én konkret løsning på det, ville jeg nok få min egen TEDTalk. Men jeg tror, vi går ind i en verden, hvor kreativitet kun bliver endnu vigtigere – og hvis vi kan få kreativitet og teknologi til at danse tango, kan vi nå langt.
HVORDAN KAN BRANCHEN HJÆLPE MED DEN GRØNNE OMSTILLING?
Jeg læste et chokerende fact om, at digitale annoncer udleder meget mere CO2 end en printannonce. Derfor vil jeg låne Victor Petris (RBLM) kloge ord om, at mere kvalitet og mindre kvantitet er vejen frem, når vi laver digitale indrykninger.
HVORDAN HAR DEN ØKONOMISKE SITUATION PÅVIRKET DIT ARBEJDE I DET FORGANGNE ÅR?
Hidtil har det faktisk været en fordel. Forbruget af streaming gik op pga. verdenssituationen, hvor folk har fulgt mere med i nyheder og haft mere tid til at streame. Men i 2023 kommer brugerne nok til at skære ned på antallet af streamingtjenester.
HVAD HAR VÆRET DEN VIGTIGSTE SUCCES I DIT ARBEJDSLIV DET SENESTE ÅR?
Mit skifte til TV 2 Creative har været spændende og har virkelig udviklet mig. Det er enorm interessant at få lov til at forme og bygge et brand, der berører så mange danskere. Og så er det da en succes at se mit navn i denne bog.