Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



KRESTEN FINSEN WIINGAARD

Titel:
CEO
Virksomhed:
Adapt
Titel:
CEO
Virksomhed:
Adapt
Erfaring:
Umiddelbart efter at have afsluttet sine studier grundlagde Kresten i 2000 det digitale bureau Adapt, som han har været CEO i lige siden.

KRESTEN FINSEN WIINGAARD

Kresten Finsen Wiingaard er igen i år en naturlig del af The M List, da han er en af landets mest succesrige digitale bureauprofiler inden for e-commerce, online optimering og digital forretningsstrategi samt generelt er en af de mere visionære ledere ud af bureauverdenen. Senest har Kresten i 2017 etableret et nyt mediebureau under navnet Adapt Conversion, som har til formål at rådgive kunder inden for trafik og konverteringsoptimering af digitale løsninger. Derudover har Adapt med Kresten i spidsen haft stor succes med deres internationale ekspansioner i bl.a. Barcelona, US og Litauen. For eksempel har Adapt på bare få år vokset deres afdeling i Litauen til 30 mand og en portefølje af internationale kunder. Ligeledes har Kresten skabt flotte resultater på bundlinjen på trods af de mange investeringer.
Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
Etablering af en ny og moderne medievirksomhed (Adapt Conversion) samt ensretning af brand på tværs af vores virksomheder og geografiske lokaltioner. Fremfor alt – at jeg kan være i front for så dygtige medarbejdere. Det gør mig særdeles stolt.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
Når mine potentielle og/eller eksisterende kunder ikke udnytter deres digitale potentiale.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
Opnår et større fodfæste i Tyskland. Det er et stort marked sammenlignet med Danmark. Men med store digitale muligheder.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Online, div. apps, interne Hackathons, mine medarbejdere og New Tech Conferences i udlandet (USA).
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Tjaa, de eneste jeg virkelig synes har gjort det godt, er de dygtige i den digitale bureaubranche. De (vi) arbejder dagligt på at fremme digitalisering i danske og internationale virksomheder. Uden den branche ville de danske virksomheder være gevaldigt på spanden.
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Lykkes endnu mere med vores internationaliseringsstrategi. Fortsætte vores +20 % vækstrater. Win the Customer Journey for our Clients. Hjælpe vores kunder til at tænke: Users First.

custom add this