Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



NICOLAI STAHL

Titel:
Partner, Executive Creative Director
Virksomhed:
Hjaltelin Stahl
Titel:
Partner, Executive Creative Director
Virksomhed:
Hjaltelin Stahl
Erfaring:
Nicolai startede sin karriere som Copywriter hos Bates i 1990. Efter fire år hos Bates rykkede Nicolai til BBDO, hvor han startede som Creative Director og fortsatte i denne retning både hos Wibroe, Duckert & Partners og hos BatesY&R, hvor han også indgik i partnerkredsen. I 2005 gik Nicolai Stahl og Steffen Hjaltelin sammen og startede Hjaltelin Stahl, hvor Nicolai i dag er Partner & Executive Creative Director.

NICOLAI STAHL

Nicolai Stahl er en af de bureauprofiler, der om nogen har haft en positiv indflydelse på den danske bureaubranche og været med til at trække kreativitet i en effektfuld retning. Nicolai har spillet en afgørende rolle i Hjaltelin Stahls flotte vækstrejse fra nystartet bureau, til over 100 medarbejdere og stærke resultater år efter år. Han sikrer væksten og kvaliteten for bureauet ved at sætte ambitiøse mål og standarder for bureauet kreative arbejde, og samtidig kultivere en bundsolid virksomhedskultur. Med udgangspunkt i bureauets mantra omkring "magic & logic in any media", har Nicolai og hans team leveret nogle af de mest succesfulde kampagner herhjemme over de seneste år, og er en selvskrevet profil på årets The M List for tredje år i træk.

Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
Vi har en frygtløs, nysgerrig og dynamisk organisation af vidt forskellige specialister, der går til nye opgaver og daglige forandringer med ukuelig energi og appetit og et beundringsværdigt åbent sind. En stærk kultur, hvor alle hjælper hinanden, der har vist sig at være meget væsentlig, når intet er det samme som i går.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
Jeg kan ikke pege på noget konkret, men det er klart, at de mange forandringer vi alle gennemgår, kræver at vi satser og finder nye løsninger på de opgaver vi stilles. De vil jo næppe lykkes allesammen. Men skuffelsen må ikke vare meget mere end et par minutter, ellers bliver man tacklet bagfra. Apropos: VM uden Italien? Skuffende!
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
At holde overblikket og i en storm af tech, data, automation, AR, AI, MR & IoT, bots og fanden og hans pumpestok, holde hovedet koldt og bevare intuition, mavefornemmelsen og den grundlæggende gode fortælling. Og aldrig glemme, at vi er bare mennesker, der lever af at formidle budskaber til andre mennesker.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Jeg iagttager folks færden så meget jeg overhovedet kan. Jeg samler på viden. Mine nærmeste kalder mig ofte for "Centeret for unødvendig og absurd viden". Det tager jeg som en kompliment. Tro mig, det kan altid anvendes på et eller andet tidspunkt i en eller anden sammenhæng. Og er vel en form for small data.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Et skulderklap til alle der med åbent sind formår at "konvertere" til den nye dagsorden, der har ramt med en imponerende hatighed og kraft. Der er sket mere i de sidste fem år, end i de sidste 50. Og til de der kan se, at "reklame" og branding som vi kendte det er forbi, og skal blive noget, der skaber værdi og giver noget igen.
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Skabe mere værdi for de brands vi arbejder for, og de sagesløse mennesker, der modtager alt det vi sender efter dem! Selvom vi også er i underholdningsbranchen er jeg nok der, hvor meningsfuldhed, værdiskabelse og samfundsnytte godt må være KPI’er. sammen ROI og EBITDA. Amen.

custom add this