Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



ROLF BACH CHRISTENSEN

Titel:
CEO
Virksomhed:
UncleGrey & GreyNordic
Titel:
CEO
Virksomhed:
UncleGrey & GreyNordic
Erfaring:
I 1994 startede Rolf som Client Service Director hos CIA Mediacentralen. I 1998 blev han Media Director hos Envision, og i 1999 blev han administrerende direktør/CEO hos MediaBureauet. Rolf rykkede til Aegis Media/Carat Danmark i 2003 som direktør/Business Manager, hvorefter han i 2011 blev administrerende direktør/CEO hos UncleGrey. I 2014 blev han CEO for Grey Danmark, og i april 2017 blev han forfremmet til CEO for UncleGrey, Grey Denmark & Grey Nordic.

ROLF BACH CHRISTENSEN

Med Rolf Bach Christensen ved bordet er man garanteret, at overlæggeren og ambitionerne for kommunikationsløsninger er sat tårnhøjt. Det har Grey Denmark erfaret gennem en årrække, og i 2017 er hans flotte resultater og bedrifter hos bureauet blev belønnet med nordisk ansvar. Rolf har mere end

20 års erfaring i mediebureaubranchen og kommer med et særligt talent for at forene sin viden om data, forbrugere og kommunikationskanaler med stor kreativ forståelse, hvilket har været med til at skabe en succesfuld retning for Grey, hvor mantraet er, at kreativiteten er den sikreste vej til at skabe effektivitet. Rolf skal anerkendes for sit lederskab, sine faglige kompetencer inden for sit felt samt de resultater, som han har skabt hos Grey Danmark. Alt sammen merritter, som placerer Rolf på The M List 2018.

Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
Vi er vokset relativt meget i Danmark igennem de seneste år, og har fået mange nye kolleger samt startet flere nye kompetenceområder op. Det er en kulturel krævende øvelse, og den synes jeg i store træk, vi er rigtig fint på vej med.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
Den holder jeg for mig selv....
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
Vi er i færd med at bygge endnu stærkere broer imellem vores partnerbureauer i Sverige, Norge, Finland og Danmark. Vi er kommet godt i gang, og der ligger en masse spændende arbejde forude...
Hvor finder du din faglige inspiration?
Internationale nyhedsbreve fra primært UK. Derudover får jeg læst en del bøger.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Jeg har altid syntes Mona Juul er sej, og jeg synes, hun fortjener et stort skulderklap for al den energi, hun lagde i årene som formand for Kreativitet & Kommunikation.
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Vi skal fortsætte med at lave godt arbejde for vores kunder. Arbejde der løser forretningsmæssige udfordringer. Potentialet i Grey Nordic-samarbejdet skal foldes ud.

custom add this