Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



TORE PEIN JENSEN

Titel:
CMO
Virksomhed:
KAYAK
Titel:
CMO
Virksomhed:
KAYAK
Erfaring:
Tore startede i 2000 sin karriere i TDC, hvor han syv år senere kunne kalde sig VP Marketing. Siden har han siddet som CEO hos både dialogbureauet Sepia og Co+Høgh, inden han i 2013 blev hentet til momondo som CMO. I 2017 blev Momondo Group opkøbt af KAYAK, hvor Tore i dag sidder som global CMO.

TORE PEIN JENSEN

Tore Pein Jensen bestrider i dag Danmarks måske mest spændende marketingpost som global CMO for KAYAK, der i 2017 stod for opkøbet af momondo Group, hvor Tore hidtil har ageret CMO. Det har på alle fronter været et exceptionelt år for både Tore og momondo. Kampagnen "The DNA Journey" har gået sin sejrsgang verden over og har som bekendt vundet utallige priser: Momondo Group blev i 2017 opkøbt af KAYAK i en historisk stor aftale på 3,83 mia. kr., og Tore rykkede med handlen helt til tops og ind i direktionen hos KAYAK. I denne rolle er Tore ansvarlig for marketing og vækst på tværs af 60+ lande og for 6 stærke rejsebrands – en stilling, som i den grad cementerer Tores plads på årets udgave af The M List.

Hvad har været din største professionelle succes i 2017?
Efter Kayaks opkøb af momondo blev jeg forfremmet til en del af den amerikanske direktion og varetager nu marketing på tværs af seks brands – herunder stadig momondo. Den største succes var en (forholdsvis) gnidningsfri sammenlægning af alle afdelinger og få det nye team motiveret til et 2018 med fuld fart fremad.
Hvad har været din største professionelle skuffelse i 2017?
Ingen.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2018?
Prioritering af vækst på tværs af mere end 60 markeder og seks brands og balancere den kortsigtede vækst med den langsigtede.
Hvor finder du din faglige inspiration?
Lidt rundt omkring – mest hos mine dygtige kolleger....
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Vores branche. Tænk hvordan bookning af en rejse skete for 15 år siden – og hvad det har gjort ved mulighederne for at komme ud og rejse og møde mennesker fra andre lande...
Hvis 2018 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Global dominans.

custom add this