Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



Adrian Langer

Titel:
CEO
Virksomhed:
Splay One
Titel:
CEO
Virksomhed:
Splay One
Erfaring:
Med en bachelor fra IT-Universitetet i bagagen blev Adrian i 2013 konsulent hos nugg.ad, og efter 10 måneder der blev han hentet til TV3 som Web Manager. I 2014 blev Adrian COO og Country Manager for Splay i Danmark – bureauet blev i 2018 til SplayOne, og Adrian sidder nu som CEO for den danske afdeling.

Adrian Langer

Er der nogen, som virkelig udfordrer den etablerede, danske mediebranche i disse år, så er det Splay, nu SplayOne, med Adrian Langer i front. Adrian og Co. har ikke lagt skjul på deres ambitioner om at indtage endnu større andele af det nordiske marked, og sammenlægningen af søsterbureauerne Splay og NiceOne til et nyt nordisk powerhouse med Adrian i front for den danske afdeling er et målrettet skridt i den retning. Herhjemme har bureauet igen i år stået bag øjenåbnende kampagner som "Tune Ind" og "Giv dit fredagsslik" foruden publikumssuccesen, Guldtuben. Bureauet understreger gang på gang, at de har et unge publikum i deres hule hånd som få, og at de tør gå forrest og være definerende på den danske mediescene anno 2019. Med så flotte resultater er Adrian som bureauets spydspids selvfølgelig igen at finde på årets The M List.
Hvad har været din største professionelle succes i 2018?
Vores fusion af Splay og Nice One til et nyt samlet selskab i Splay One. Splay One kombinerer det bedste fra to verdener, og vi går til markedet med et langt stærkere setup med ét fokus: At vinde markedet inden for branded content og digitale historiefortællinger i 2019.
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2018?
Jeg ville have taget flere inspirations-dates og drukket langt flere kopper kaffe med gode folk, jeg endnu ikke har mødt.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2019?
Vores største opgave bliver at overbevise nye annoncører inden for branded content om, at hvis man skal have succes inden for dette felt, så skal man altid sætte ens audience først.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2019?
-
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
-
Hvis 2019 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Så skal jeg få enderne til at mødes i en ny virksomhed og skabe de bedste rammer for succes for vores kunder.

custom add this