Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



JESPER THYSSEN

Titel:
Head of Digital Marketing
Virksomhed:
Danske Spil A/S
Titel:
Head of Digital Marketing
Virksomhed:
Danske Spil A/S
Erfaring:
Jesper startede sin digitalorienterede karriere med at udvikle og sælge en IT-platform hos WakyWaky. Han blev derefter konsulent inden for onlinemarketing og salgsoptimering hos TradeDoubler og senere Traffic Manager hos Teleselskabet 3 i en to-årig periode. Han har siden 2012 været hos Danske Spil, hvor han er avanceret internt og nu sidder som Head of Digital Marketing.

JESPER THYSSEN

Jesper Thyssen er som Head of Digital Marketing hos Danske Spil manden bag Danske Spils succesfulde digitale transformation gennem de seneste år. Han har bevist en evne til at føre sine digitale visioner ud i livet gennem en række ambitiøse digitale tiltag, der i dag har bragt Danske Spil et langt stykke vej i forhold til at have styr på nye marketingudfordringer og -muligheder anno 2019. Jesper formår med sin vindende personlighed at bygge bro mellem forskellige afdelinger, personer og kompetencer, og med sit digitale mindset forstår han at tænke data og digitale muligheder ind fra idé til eksekvering. Jesper er et digitalt talent, der med en innovativ tilgang til den gode kundeoplevelse også forstår at kombinere højt teknisk kompetenceniveau med fornuftig forretningssans, og han har derfor en velfortjent plads på The M List 2019.
Hvad har været din største professionelle succes i 2018?
Skabelsen af et velfungerende in-house digitalt marketingteam, som består af meget talentfulde unge mennesker. Vi ejer nu selv data, teknologier og eksekveringen på tværs af social, programmatic, PPC etc. Vi har allerede nu skabt nogle flotte resultater, hvilket vi blev hædret for i forbindelse med Danish Digital Award i foråret 2018.
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2018?
Jeg ville meget gerne have skabt en stærkere integration mellem owned og paid media på nuværende tidspunkt. Vi er rigtig langt på mange punkter, men vi har stadig nogle udviklingsområder, som bliver afgørende for vores 2019 succes.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2019?
Med vores ambitioner vil vi se rigeligt af udfordringer i 2019. Men den største udfordring bliver at bibeholde den kundefokuserede tilgang, kreative udfoldelse og kommercielle forståelse til digital marketing i en verden med konstant teknologisk udvikling. Vi skal huske på, hvad marketing i bund og grund handler om, og hvad kunderne ønsker.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2019?
I min funktion som daglig leder, vil jeg naturligvis bruge mange timer sammen med teamet og udvikle deres kompetencer. Derudover har jeg fået en bredere rolle i Danske Spil, hvor der er sat ekstra skub i processen omkring skabelsen af den ultimative kundeoplevelse. Jeg er nok mere kommerciel end decideret digital specialist.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
En mand har påvirket vores og min rejse helt ekstra ordinært de sidste par år, og det er Lasse Christensen, CEO i Nordlið. Lasse har en unik evne (som jeg ikke oplever mange steder i branchen), han kan koble data og teknik sammen med en kommerciel kundehenvendt vinkel, der kan kommunikeres til en direktion – og så er han en god og ærlig fyr.
Hvis 2019 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Vi er rigtig gode til teknologier, samarbejdsaftaler og eksekvering af digitale indsigtsbaserede strategier. Men i 2019 skal vi integrere vores betalte annoncering med vores egne medier, så kunden oplever en tilpasset form for kommunikation uanset hvor vi møder vedkommende. Derudover ønsker jeg for alt i verden, at teamet er glade og motiverede.

custom add this