Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



KLAUS SILBERBAUER

Titel:
Partner & kreativ direktør
Virksomhed:
THINK
Titel:
Partner & kreativ direktør
Virksomhed:
THINK
Erfaring:
Klaus startede sin karriere hos hhv. Sørensens Reklame & Marketing, Lützen IT og Buyingexperience. I 2005 tog han til Creuna Denmark A/S, senest som VP, Client Strategy, og i 2011 blev han medstifter af THINK, hvor han i dag er partner og kreativ direktør. Derudover er Klaus siden slutningen af 2018 medstifter og partner af konstellationen mellem THINK og et hold designere: Strategic Design Group.

KLAUS SILBERBAUER

Som følge af en række flotte resultater som partner og kreativ direktør hos THINK er Klaus Silberbauer igen at finde på The M List. Det digitale bureau har i 2018 modtaget stor ros for samarbejder med bl.a. Telia, QVARTZ og BroBizz. Hos BroBizz førte det gennem innovation og raffineret design thinking til en fornyelse af virksomhedens app, så kunder nu kan betale via deres bilers nummerplade. Klaus er en helstøbt kreativ og strategisk leder, som forstår at skabe kreative digitale løsninger med kunden i fokus, og det er ifølge My- Image-analysen 2018 lykkedes THINK at indtage førertrøjen som dét digitale bureau i landet med den stærkeste brandposition. Klaus skal nu også vise sin flair hos Strategic Design Group, og vi er spændte på at følge udviklingen.
Hvad har været din største professionelle succes i 2018?
Udover eksekveringen af en række store projekter af strategisk vigtighed for vores kunder har den største succes været en fuldstændig omkalfatring af THINKs ambitioner og muligheder inden for digital strategisk design på den helt store scene.
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2018?
Brugt tid på de designs af strategisk betydning, der virkelig rykker noget – og mindre tid på de taktiske og operationelle opgaver i marketing- og kampagnesporet, som alligevel er glemt ugen efter.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2019?
Kendskab, kendskab, kendskab. Og at styre vægtningen mellem vores brand som et pragmatisk, digitalt bureau, der får tingene til at fungere, og det strategiske designbureau vi i særdeles er.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2019?
2019 bliver et transformativt år for THINK, og i den forbindelse skal jeg finde balancen mellem forandring og bevarelse. Vi skal lære nyt uden at sætte det over styr, som vi ved fungerer: Tæt samarbejde mellem dygtige mennesker i en tryg kultur. Derudover ser vi frem til store opgaver, som jeg – som altid – tager udførende del i.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Alle designere, kreative, konsulenter og teknologer derude, der hver dag holder fanen højt, nægter at tro på hypen, og midt i al branchens bullshit lykkes med at skabe oplevelser og produkter af reel værdi: I har fortjent et kip med hatten. I ved, hvem I er.
Hvis 2019 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Transformation og vækst af THINK – sammen med mine fantastiske kolleger og med 110 % respekt for vores fælles værdier og kultur.

custom add this