Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



MARTIN MICHAEL HANSEN

Titel:
CEO & Senior Partner
Virksomhed:
Umwelt A/S
Titel:
CEO & Senior Partner
Virksomhed:
Umwelt A/S
Erfaring:
Martin startede karrieren i 1998 som Account Manager hos Kunde & Co. Efter knap to år skiftede han til Integral som Partner og Account Director og sad efterfølgende en kort periode hos Saatchi & Saatchi som Client Service Director. Martin havde dernæst forskellige roller hos TDC, senest Director of Marketing, men blev i 2008 blev ansat hos Umwelt, hvor han i dag er CEO & Senior Partner.

MARTIN MICHAEL HANSEN

Martin Michael Hansen er en spændende marketingprofil, som med solide marketingkompetencer har formået at genrejse det digitale reklamebureau Umwelt oven på et par mindre tilfredsstillende år. Med sine mange års solide marketingerfaring og dybe kundeforståelse har Martin ført bureauets performance ind i spændingsfeltet mellem marketingstrategi og digitale ydelser, intensiveret processer samt integreret en mere international procesdrevet tilgang til marketing. Som følge har Umwelt leveret et stærkt regnskab med en EBITDA på 4,2 mio. kr., en overskudsgrad på 17,5 % samt et øget dækningsbidrag – og ikke nok med det: Kundetilgangen er ligeledes steget stødt. Martin skal anerkendes for sin evne til at levere flotte resultater samt for at have taget Umwelt på en ny rejse, hvilket er indbegrebet af en ægte M List-profil.
Hvad har været din største professionelle succes i 2018?
Succes er måske et voldsomt ord, men jeg er tilfreds med udviklingen af vores kunder – her tænker jeg primært på, hvor interessant vores kundeliste efterhånden er, kvaliteten af vores digitale leverancer og at Umwelt vokser stabilt og har gjort det i siden 2016. Dernæst at det er lykkedes at sælge Umwelt til Bording Group – en milepæl for os.
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2018?
Jeg ville gerne have, at Umwelt havde haft større muligheder for at påvirke kundernes overordnede planlægning på det marketingstrategiske og digitale område. Vi har en række gode kunder, hvor det er tilfældet – men jeg ville gerne, at det var endnu mere udpræget.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2019?
At vores kunder og potentielle kunder forstår hvad et ægte Umwelt-projekt er – når det er bedst og skaber den fornødne effekt. Jeg tror, at vi er der nu – men som med alt andet er det ikke vores, men kundernes opfattelse der tæller.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2019?
Som sådan kommer jeg nok stadig til at være rådgiver, konsulent og ansvarlig for at tiltrække nye kunder – men det er min forhåbning, at jeg kan fokusere endnu mere på de digitale oplevelser på udvalgte kunder. Mit team af partnere og seniormedarbejdere vil i højere grad træde frem i bussen i 2019.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Mikael Jørgensen, & Co. Han har det, der skal til. De der kender mig, ved jeg er svær at imponere – men jeg synes han gør det godt på mange områder. Hands down.
Hvis 2019 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Flere signaturprojekter, som skærper Umwelts digitale og marketingstrategiske position.

custom add this