Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



MARTIN ROLL

Titel:
Business & Brand Strategist
Virksomhed:
Martin Roll Company
Titel:
Business & Brand Strategist
Virksomhed:
Martin Roll Company
Erfaring:
Martins lange karriere startede i reklamebranchen hos Bates og DDB. I 2000 flyttede han til Singapore som CMO for ASCIO, og i 2002 startede han sit eget Martin Roll Company, hvor han stadig i dag rådgiver i strategi, ledelse og brandmarketing. Han bestrider derudover en række bestyrelsesposter, og er en erfaren foredragsholder og underviser på INSEAD og Nanyang Business School.

MARTIN ROLL

Martin Roll er en af de mest erfarne danske profiler inden for rådgivning i forretningsstrategi, ledelse og brandmarketing i international kontekst. Fra sin base i Singapore rådgiver han virksomheder over hele verden gennem sin egen rådgivningsvirksomhed Martin Roll Company. Med sin strategiske profil og sit visionære udsyn er Martin desuden en yndet foredragsholder og underviser med adskillige udgivelser bag sig – herunder den globale bestseller "Asian Brand Strategy". Martins tyngde og specialisering i rådgivning af asiatiske branding og marketingforhold, gør ham til en af de mest anerkendte rådgivere i at hjælpe organisationer til succes i Asien. Han har for nyligt fungeret som Senior Advisor for McKinsey & Company inden for dette felt
Hvad har været din største professionelle succes i 2018?
I 2018 var jeg Master of Ceremony på Women's Forum i Asien med 1.000 deltagere og afviklede CEO Champions – en workshop i samarbejde med McKinsey for 50 af de højst placerede kvindelige ledere og beslutningstagere. En kæmpe oplevelse at stå i spidsen fo
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2018?
Det skuffer mig, hvis klienter ikke sætter deres overligger tilstrækkeligt højt eller er for uambitøse. Heldigvis sker det sjældent, da jeg vælger mine klienter med stor omhu. Min rolle er konstant at drive deres virksomheder videre og hjælpe dem med at løse deres utallige udfordringer.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2019?
Min kerneforretning er komplekse projekter inden for transformation, strategi, next generation leadership og global branding. Jeg rådgiver globale virksomhedsejere og topledere om deres mest krævende udfordringer og muligheder. Verden udvikler sig i stor hast, så jeg skal til enhver tid være på forkant i rollen som deres nærmeste rådgiver.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2019?
Jeg er keynote speaker og facilitator på utallige globale konferencer hvert år, og møder et hav af beslutningstagere, ledere og yngre talenter. Samtidig bliver jeg konstant konfronteret med mine klienters komplekse udfordringer. Jeg bruger ofte mine utallige globale rejser til at få system i de mange indtryk og sætte inspirationen i rammer.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Simon Kahn, CMO for Google i Asien er en markant marketingprofil. Simon er på forkant med den digitale udfordring, og er en fremragende evangelist, der sætter emnet i globalt perspektiv. Inspirerende når globale ledere har en høj overligger og ligger i top i forhold til ambitioner og resultater.
Hvis 2019 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Fokus i 2019 bliver globale rådgivningsprojekter for Fortune 100 virksomheder og foredrag om strategi og transformation i mange lande.

custom add this