Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



PELLE MARTIN

Titel:
CEO & Creative Director
Virksomhed:
Spring/Summer
Titel:
CEO & Creative Director
Virksomhed:
Spring/Summer
Erfaring:
Pelle startede sin karriere i In2media som Art Director i 2001. Der var han i ni år i forskellige stillinger, indtil han i 2010 skiftede til B-Reel i New York som Creative Director. I 2012 rykkede han til Bacon som Interactive Creative Director. Sideløbende stiftede han i 2008 I AM PELLE, som i 2011 skiftede navn til Spring/Summer, hvor han i dag sidder som CEO & Creative Director.

PELLE MARTIN

Pelle Martin hører til blandt de mest respekterede kreative bureauprofiler herhjemme. Som stifter og Creative Director for Spring/Summer, har han etableret et bureau, der konsekvent leverer gode resultater. Han var dertil en af hovedmændene bag bureauets flotte præstation til Creative Circle 2018, hvor Spring/Summer bl.a. blev kåret som det mest vindende digitale bureau. Pelle er en dygtig digital og kreativ håndværker med et naturligt talent for at sætte sig ind i kundens behov, og han har flere gange vist evnen til at balancere mangeårig erfaring med konstant innovation. Det har resulteret i samarbejde med mange store, anerkendte brands, flere juryposter inden for de bedste kreative og digitale konkurrencer og en generel stor anerkendelse i branchen. Alt i alt resultater og kompetencer, der igen i år lander ham en plads på The M List.
Hvad har været din største professionelle succes i 2018?
Spring/Summer er blevet mere kendt uden for Danmark, og vi holder nogenlunde vores 50/50 mix af danske og internationale kunder. Vi ser på et godt år økonomisk, og med nogle bucket-list resultater vi kan være stolte af. Årets Digitale Bureau i Creative Circle samt prisen for verdens bedste e-commerce site uddelt af den største online award.
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2018?
Vi har fokuseret meget på at skabe flere nære relationer med vores kunder, og det vil fortsætte ud i fremtiden. Vi rykker nu fokus over på mere ny forretning og har nogle klare mål, for året der kommer.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2019?
Vores største udfordring bliver vores egne marketing aktiviteter. Det med egen medicin er altid en stor udfordring, men jeg tror, at I vil møde Spring/ Summer navnet oftere i året, der kommer.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2019?
Jeg forventer ikke,at min rolle vil forandre sig specielt meget. Vi har ret godt styr på at hjælpe vores kunder med at forstå deres brand og deres forretning og forvandle den viden til succesfulde onlineaktiviteter, der udvikler deres forretning i sidste ende.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Min hustru skal have et skulderklap for at give mig mulighed for at drive en forretning som Spring/Summer. Og ellers er der jo så mange gode folk i branchen at det er svært at pege på nogen specifikt.
Hvis 2019 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
Glade medarbejdere og glade kunder, samt en masse arbejde som vi kan være virkelig stolte af.

custom add this