Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



ROBERT CERKEZ

Titel:
Creative Director
Virksomhed:
& Co.
Titel:
Creative Director
Virksomhed:
& Co.
Erfaring:
I 2000 stiftede Robert reklamebureauet & Co. sammen med Thomas Hoffman og Mikael Jørgensen. Lige siden har han sammen med Thomas Hoffman stået i spidsen for det kreative arbejde som Creative Director og Partner hos & Co., som siden 2014 har været en del af det nordiske bureaunetværk The North Alliance.

ROBERT CERKEZ

Robert Cerkez er ikke til at komme udenom på den kreative danske bureauscene. Han har som medstifter og Creative Director hos & Co. spillet en afgørende rolle i bureauets vindermomentum, der for andet år i træk gør & Co. til det mest vindende bureau, og i 2018 sikrede dem en velfortjent titel som "Årets Bureau" i Danmark. Robert er garant for veltænkte kreative og kvalitetsfulde universer og kampagner, der taler til vores følelser og engagerer os som mennesker. Det kræver ikke bare stor kundeindsigt, men også evnen til at kombinere et unikt menneskekendskab med strategiske elementer. Robert fortjener anerkendelse for sit kreative talent, at give dansk skabte reklameuniverser international berømmelse og for at være en inspirationskilde i branchen. Robert hører til i den kreative elites toplag og fortjener igen i år en plads på The M List.
Hvad har været din største professionelle succes i 2018?
Det som vi i NoA-familien tillægger stor værdi: At vores kunder og vores eksterne partnere kan være utrolige stolte af vores samarbejde. Alle ved, at alle skal være lige vigtige i processen og at interessen for hinandens kompetencer er afgørende, hvis det skal blive et kick ass-projekt. Og det kan ses på det kreative niveau: Det har aldrig været højere.
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2018?
Alt! Tiden er det sværeste, der findes. Jeg ville gerne have været mere sammen med min familie og venner, men jeg ville også gerne have arbejdet mere, samt have engageret mig i de emner og aktiviteter, som gør mig varm om hjertet. Det er bare så forbandet svært at nå alt.
Hvad bliver din største marketing udfordring i 2019?
Det samme som i 2018. At få både interne og eksterne kompetencer til at tale samme sprog, så alle i teamet opnår samme forståelse for den opgave, der skal løses. Dertil også at skabe et arbejdsklima, som både er positivt og konstruktivt.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2019?
Det er umuligt at sige. Det er omverdenen, kunder og organisationen, der konstant ændrer mig. Så jeg skal bare huske at være åben og lyttende.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Der er mange, som skal have et skulderklap. Men hvis det kun skal være en, så er Emilie Thalund et ganske godt bud. Hun er ung, har ben i næsen og tror på, at hun kan ændre den verden, hun lever i. Det synes jeg godt om.
Hvis 2019 skal være en succes for dig, hvad skal du så opnå?
At vi fastholder og videreudvikler den kultur, der eksisterer hos os. Hvis vi lykkes med det, kommer alt andet af sig selv.

custom add this