Articles tabs

Courses tabs (CT)

The M List er stedet hvor Dansk Markedsføring fremhæver de allerdygtigste indenfor vores branche, og hvor du kan læse kollegaer, kunder og konkurrenters bud på hvad der kendetegner dem og de udfordringer de står overfor.



Jimmy Schougaard

Titel:
Global Head of Customer Engagement, Commerce & Data
Virksomhed:
Ogilvy
Titel:
Global Head of Customer Engagement, Commerce & Data
Virksomhed:
Ogilvy
Erfaring:
Jimmy indledte sin karriere hos BBDO som Account Manager, hvorefter han rykkede til Nordea, inden han for alvor begyndte sin rejse hos Ogilvy. Hos Ogilvy har Jimmy gjort kometkarriere, og 2018 bød på endnu en forfremmelse til Ogilvy-profilen, der nu sidder i en flot stilling som Global Head of Customer Engagement, Commerce & Data.

Jimmy Schougaard

Med et højt ambitionsniveau, en stor faglighed og en track record, der kan gøre enhver forpustet, hører Jimmy Schougaard hjemme på The M List. Jimmy er en skarp strateg, som ser muligheder, hvor andre ser udfordringer. Det er lykkes ham at skabe innovative koblinger inden for sit fag, og forbinde data og digitalisering med den kreative gren og derigennem opnå større relevans for sine kunder. Jimmy har gennemskuet de store marketingmuligheder i digitaliseringen, og med digital som sin katalysator har han opnået succes med reetableringen af Ogilvys globale Data & Analytics-service. Han har talent for at oversætte sine visioner til virkelighed, og den handlekraft, der ligger bag, har landet ham en flot forfremmelse. Det sætter en markant streg under hans evner som digital strateg, innovativ tænketank og global leder.

 

Hvad har været din største professionelle succes i 2019?
Udformning og udrulningen af Ogilvy's global service, talent og delivery strategi for data. En strategi, der fundamentalt udfordrer vores tilgang til processer og talent, vores måde at organisere os på globalt, og vores måde at udnytte WPP's styrke og størrelse.
Hvad ville du gerne have gjort mere af i 2019?
Jeg ville gerne have været i kontakt med flere af vores 117 kontorer og mere direkte hjulpet dem med deres omstilling.
Hvad bliver din største marketingudfordring i 2020 hvis forudsigelserne om dårligere konjunkturer holder stik?
At modsvare efterspørgslen. Jeg sidder med globalt ansvar for et kompetenceområde, der efterspørges af kunder, der ønsker at effektivisere deres marketingmodel, og som grundlæggende har fokus på kort og mellemlang ROI. Så hvis vi kommer til at opleve en opbremsning, vil jeg forvente et skift i kundernes investeringer, som går i min retning.
Hvordan forventer du, at din rolle vil forandre sig i 2020?
Kan jeg ikke sige.
Vil FN's verdensmål påvirke dit arbejde i 2020 - og i så fald hvordan?
Nej.
Hvis der var en i branchen du skulle give et skulderklap - hvem skulle det være og hvorfor?
Kender ikke nok i den danske branche.

custom add this