BRANDING & KREATIVITET


Netværkschefer EVA LUNDGREN, Group Marketing Director, BC Hospitality Group & Søren Christensen, Partner & Strategy Director, Robert /Boisen & Like-minded.

Om Netværket

77% af alle danske brands kunne forsvinde i morgen uden at forbrugerne ville savne dem. Men gør det noget? Handler det ikke bare om priser og convenience alligevel. Og hvad betyder den nye købsproces med Alexa og Google Home for kundernes beslutningsproces. Dette sætter vi fokus på gennem 5 spændende netværksmøder i sæson 2019/2020, hvor vi kickstarter netværket med inspiration til debat og ny læring :

  1. The Flavour of your brand. Hvordan lyder og smager dit brand, med udgangspunkt i MasterCards udvikling af sonic identity, kigger vi på blandt andet på the screenless future.
  2. Making Brands Matter. But does it? Hvor meget betyder hele purpose-fokuseringen for kunderne – og for Verden? (Havas fordeling af egenskabers påvirkning af brand equity samt økonom/politikers vurdering af hvad virksomhedernes indsats har af betydning for verdensmålene.)
  3. Vasketid? Pink-, Green- eller Youth-washing. Vi kigger ind i partnerskaber og værdi-overførsel til dit brand samt farerne på området. 
  4. Værdien af et brand. Hvor stor en andel betyder dit brand (for dit salg)? Med udgangspunkt i økonometrisk modellering forsøger vi at komme nærmere et CEO/CFO venligt rationale for langsigtede brand-aktiviteter. 
  5. Brand Crisis. What can be done? Offence and defence.

Udbytte:

  • Ny inspiration og viden om aktuelle branding-temaer
  • Sparring på konkrete branding udfordringer
  • Adgang til et fagligt netværk og mulighed for at knytte nye personlige relationer

 Jeg håber du har lyst til at deltage, udfordre ligesindede i Dansk Markedsføring og ikke mindst vil der være rig mulighed for at få sparring fra netværket, inspiration imellem møderne i form af løbende anbefalinger til artikler, bøger mv. og forhåbentligt også en videre debat af netværksarrangementets temaer og dilemmaer. Hvis du har spørgsmål til netværket eller indholdet er du meget velkommen til at kontakte Thomas Wahl.  Målgruppe:Vi vil sammensætte flere grupper, hvis deltager-antallet bliver over 20, og vil sætte branche-virksomheder sammen efter brancher, med mindre andet foretrækkes. Mødetid & sted:De kommende mødedatoer er: 

  • 11. Juni – Dansk Markedsføring
  • 09. September – Dansk Markedsføring
  • 12. November – Dansk Markedsføring

Spørgsmål: 

Hvis du har spørgsmål til netværket eller indholdet er du meget velkommen til at kontakte direktør i Dansk Markedsføring Thomas Wahl 2255 7244 eller tw@markedsforing.dk

Tilmelding: 

Ønsker du at tilmelde dig dette eller et af vores andre netværk (forudsætter at du er medlem af foreningen) så send en mail til: tilmelding@markedsforing.dk med følgende informationer: 

  • For- efternavn
  • Email
  • Titel og virksomhed
  • Navn på det netværk du ønsker at tilmelde dig

Vi har stillet Eva et par spørgsmål om sin rolle som netværkschef: Hvad kan du med din baggrund og karriereforløb bidrage med?“Jeg bidrager først og fremmest med min passion for branding og med min iver efter at bevise, at der er en klar kobling mellem god branding og øget salg. Det beviste vi (Spies, red.) eksem- pelvis med Do it for…-trilogien, der ikke blot vandt kreative priser, men også flere effektivitetspriser.

Hvorfor er der brug for det netværk, som du står i spidsen for?“Det har næppe nogensinde været vigtigere at fokusere på branding end i en tid, hvor taktisk kommunikation fylder alt for meget derude. Det er vigtigt, at det det gode brandingarbejde får en ny og markant stemme, så virksomhederne får øjnene op for, hvor effektivt det kan være.

Marketings største udfordring i 2020, når det handler om branding er… “Todelt. For det første er der brugt rigtig mange ressourcer på digitale marke- ting-initiativer i virksomhederne – da- tahåndtering, automation, insourcingog så videre – i de senere år. Det har haft den konsekvens, at det langsigtede brandingarbejde mange steder er blevet underprioriteret. For det andet har branding det svært i en tid, hvor kortsigtet, taktisk kommunikation fylder utroligt meget.