DATASTRATEGISK MARKEDSFØRING

Netværksleder: Per Østergaard Jacobsen, Senior Advisor, Efficiens & ekstern lektor ved CBS

Om netværket

Data bliver mere og mere afgørende i verden hvor mange oplever kunderne som ustyrlige. Spørgsmålet er så om kunderne reelt er det? Måske mangler man blot den rette indsigt for at kunne interagere med kunderne på den optimale måde. Kriser og pandemier har yderligere skærpet behovet for indsigt for  derigennem at kunne opnå det bedste virkningsgrad af sin kommunikation og markedsføring

At indsamle, bearbejde (analysere), dele data og proaktivt anvende data bliver et strategisk anliggende i organisationen. Dette er omdrejningspunktet for vores netværk sammen med kunderejsen som sætter rammer for touch points, dataopsamling, performance målepunkter og bæredygtigheds aftryk.

En række analyser peger på en række barriere i forhold til at arbejde med data i organisationen. Den seneste undersøgelse fra CBS (2021) peger på  en række  væsentlige barriere:

1)  Evnen til at få adgang til data (at de findes og/eller de er tilgængelige).
2)  Mangel på analytiske færdigheder internt i organisationen.
3)  Manglende forståelse for, hvordan man bruger ny teknologi og data til at skabe forbedringer i       virksomheden.
4)  Manglende prioritering hos ledelsen på grund af andre og konkurrerende prioriteter.

Dette peger igen på, at der er tale om ledelsesudfordringer, og at data ikke er strategisk forankret i mange organisationer. Vi vil også se på hvad der sker i krydsfeltet mellem teknologi og mindset. Er det vanetænkning eller hjernetænkning?

Du får en unik mulighed for sparring om dine og dine netværkskollegers aktuelle udfordringer mhp. umiddelbar eksekvering, samt løbende erfaringsudveksling med fokus på at gå fra best practice til next practice  og dermed opnå en forbedring af egne kunderelationer/egen markedsføring.

Målgruppe: Du har ansvaret for datastrategien og/eller arbejder med brug af data i strategi og markedsføring.

Udbytte

  1. Relevant sparring om dine – og netværkskollegers – aktuelle udfordringer mhp. umiddelbar eksekvering
  2. Løbende erfaringsudveksling med fokus på best practice til forbedring af egne kunderelationer/egen markedsføring
  3. Professionelle eksperters inspirerende indlæg om medlemsvalgte emner – inkl mulighed for individuelle Q&A’s
  4. Fagligt kompetente netværksrelationer inden for et højprofileret fokusområde

Netværkets årshjul

  • 25 oktober – Big Data Mind 1.0 – Test og resultater
    • Oplægsholder: Per Østergaard Jacobsen
    • Tid: kl. 09.00 – 11.30
    • Sted: Dansk Markedsføring, Bredgade 19E, 1260 København K
  • 13. December Big Data Mind 2.0 – Strategisk brug af data med konkrete cases
    • Oplægsholder: TBD
    • Tid: kl. 09.00 – 11.30
    • Sted: Dansk Markedsføring, Bredgade 19E, 1260 København K
  • Januar 2023 – Customer Data platforme
    • Oplægsholder: TBD
    • Tid: TBD
    • Sted: Dansk Markedsføring, Bredgade 19E, 1260 København K
  • April 2023 – Tværgående netværksarrangement
    • TBD
  • Juni 2023 – Brug af data i praksis
    • Oplægsholder: Flere konkrete cases fra flere udvalgte oplægsholdere
    • Tid: TBD
    • Sted: Dansk Markedsføring, Bredgade 19E, 1260 København K

Pris

Det koster kr. 7.000,- ex. moms pr. år at deltage i et af vores netværk og det er kun medlemmer af foreningen, som kan deltage. Er du ikke allerede medlem, kan du blive det for så lidt som 1.795 kr.. Du er velkommen til at ringe eller skrive til os ift. at finde det rette medlemskab til dig og din virksomhed.

Bliv en del af et af vores netværk

Vi hører gerne om din profil og din interesse for vores netværk. Vi sammensætter alle netværk med fokus på et match af ligesindede og relevante profiler. Samtidig afvejes antallet af pladser pr. netværk for at sikre god dynamik og dialog. For at blive en del af et netværk er det forudsat, at du er medlem at foreningen. Du kan læse mere om vores typer af medlemsskaber eller blive medlem her.

Medlem af foreningen?
Betingelser(Required)
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Interesseret i at vide mere?
Er du interesseret eller har spørgsmål kan du kontakte Philip Dueholm på mail: pd@markedsforing.dk eller tlf.: 3115 2527.