Det er for alvor ved at være tid til at lægge de nostalgiske minder om Disneys Jesper Fårekylling med hat og stok på hylden, for nu kommer et produkt, der tidligere fortrinsvis har været i ”beta” , ud i den bredere dagligvarehandel: Juice beriget med fårekyllinger.

Og bag positionering, navn, identitet og emballagedesign står Kontrapunkt-gruppens shopper designbureau Everland.

Syngja rammer i løbet af sommeren butikshylderne med tre varianter, spinat/gulerod, rødbede/havtorn og æble/ingefær – og med et visuelt univers, der ikke nødvendigvis stråler af juice, men som stadig formidler den kompleksibilitet, vitalitet og idealisme, Syngja repræsenterer.

I løbet af de seneste seks måneder har Everland arbejdet sammen Syngja om lanceringen, som allerede i denne uge introduceres på Roskilde Festival.

Inspireret af insekters symmetri

- Vi har ledt efter den helt rigtige balance mellem juice og insekt i designet. Noget, som understreger det unikke, men stadig gør det tilgængeligt, siger Christian Halsted, der er Strategy Director og partner hos Everland, og tilføjer:

- Det er altid sjovt at arbejde sammen med et så modigt og entusiastisk hold som Syngja og have mulighed for at definere en helt ny sub-kategori inden for drikkevarer.

Everlands design for Syngja er inspireret af insekternes symmetriske anatomi, og fordi der ikke rigtig findes lignende produkter, har bureauet forsøgt at skabe et design til en helt ny produktkategori.

- Et visuelt univers, der formidler den kompleksitet, vitalitet og idealisme, Syngja repræsenterer.

I forbindelse med lanceringen på Roskilde Festival har Syngja og Everland i øvrigt skabt en ”orange” limited edition, som bliver introduceret sammen med vegetarburgere, smurt med fårekylling- og persilleyoghurt.

Så mens vi venter på, at Syngia rammer butikshylderne - velbekomme til festivalfolket i Roskilde.