Bureauet RelationMedia med mangeårige rødder i den skanderborgske grund, åbnede i efteråret kontor i København.

Bureauet har bl.a. har specialiseret sig i dataindsamling, shopper promotion og events, og efter en god start styrkes den kreative front nu med ansættelsen af en kreativ direktør i skikkelse af Søren Møller.

Han kommer senest fra en stilling som Creative Manager hos AFA JCDecaux, og tidligere har han arbejdet som Art Director på en række københavnske reklamebureauer, herunder det tidligere Euro RSCG (i dag Havas), det tidligere Lowe (i dag Marvelous), TBWA/BBDO og DDB.

- Med Sørens erfaringsgrundlag og hans tilgang til det kreative arbejde, er vi slet ikke i tvivl om, at han bliver en stor gevinst for os i RelationMedia og et stort aktiv i vores udvikling, siger bureaudirektør Christian Schønnemann.

Giver mening med seniorkræfter

RelationMedia valgte sidste år at netop at starte københavnerkontoret for at øge fokus på konceptudvikling i sine løsninger for sammen med den skanderborgensiske afdeling at højne kreativitetsniveauet på bureauet.

- Vi er kommet rigtig godt fra start og er nået til et punkt, hvor det er naturligt for os at styrke vores afdeling yderligere, så vi hele tiden kan følge med på et højt niveau. Vi kan mærke, at de opgaver, vi står overfor, allerede nu er på et stadie, hvor det giver mening at hive seniorkræfterne ind og ansætte en i stillingen som kreativ direktør, siger Christian Schønnemann.

Selv mener Søren Møller, at hans tilgang til det kreative arbejde gør, at der er et godt match mellem ham og den kreative afdeling i RelationMedia:

- Jeg tror på, at storytelling er grundlæggende for menneskelig interaktion, og det kan gøre indholdet mere overbevisende og brandet mere engagerende. Målet er at arbejde målrettet med indsigten i produktet - og ved at angribe problemet fra en ny vinkel, kan vi finde de bedste historier, forføre mennesker, aktivere dem og få dem til at handle - også i butikken, siger han.

Udskiftninger og opkøb

RelationMedia etablerede kontor i København i september 2017 med den erfarne, tidligere Kindly-direktør Christian Schønneman i spidsen og to unge prisvindere i skikkelse af Kirill Dmitrichenko som kreativ ansvarlig og Dea Svanholm som projektleder.

Siden er Kirill Dmitrichenko rykket videre til det kreative kollektiv N’Fellows, men andre er kommet til, og nu altså senest Søren Møller.

Desuden købte RelationMedia i januar Aarhus-virksomheden Shoptimizer, der har specialiseret sig i Mystery Shopping og beskæftiger 30 medarbejdere og 2.500 freelancere.

RelationMedia selv beskæftiger i alt 35 medarbejdere og 800 freelancere og blandt kunderne finder man Arla, Unilever, L’Oréal og RoyalUnibrew.