I 2016 købte det globale kommunikationsbureau Burson-Marsteller konsulenthuset TSE Consulting, der er specialiseret i rådgivning inden for sport.

Virksomhedens hovedsæde ligger i sportens hovedstad, Lausanne i Schweiz, men det er også repræsenteret i København. 

Nu er TSE Consulting fuldt implementeret i Burson-Marsteller, og enheden skifter derfor navn til Burson-Marsteller Sport.

Burson-Marsteller-navnet, der forsvandt i Danmark, da WPP-bureauet blev fusioneret med Hill+Knowlton under det nye navn Halo i fjor, gør dermed en slags "comeback" herhjemme, hvor Halo i øvrigt uændret fortsætter sit samarbejde med Burson-Marsteller Sport.

- Vi har været meget tilfredse med TSE Consultings resultater siden overtagelsen af selskabet for to år siden, og derfor er denne endelige integration et naturligt skridt, lyder det fra Ramiro Prudencio, CEO for Burson-Marsteller i Europa, Mellemøsten og Afrika, i en pressemeddelelse.

Dansker i spidsen

I spidsen for den nye enhed står TSE Consultings hidtidige Managing Director, danskeren Lars Haue-Pedersen, og den sammensættes af hidtidige ansatte i TSE Consulting og en række eksperter fra øvrige Burson-Marsteller kontorer. 

I Norden ledes Burson-Marsteller Sport af Jørgen Hansen, Director, og Ronnie Hansen, der udnævnes til Director i forbindelse med integrationen.

Samtidig udvides aktiviteterne til hele Norden med udgangspunkt i København og det nye netværk af Burson-Marsteller kontorer i Stockholm, Oslo og Helsinki. 

- Det er et spændende skridt for os alle i TSE Consulting. Vi er stolte over at blive en del af en ledende, global rådgiver som Burson-Marsteller, og vi kan nu supplere vores stærke lokale, regionale og nationale kendskab i Danmark med et stort, globalt netværk. Det er en væsentlig styrkelse i vores arbejde for vores danske kunder, siger Jørgen Hansen.

I Danmark har TSE Consulting, der altså nu hedder Burson-Marsteller Sport, allerede en del kunder inden for sport-, idræt-, kultur- og underholdningsindustrien, som konsulenterne bl.a. hjælper med projekter og begivenheder, strategi- og konceptudvikling, budgivning og tiltrækning af events.