Den måtte nøjes med en shortliste-placering ved årets udgave af PR-Tigeren, men nu har kampagnen med titlen ”Pædagoger for de yngste gør en forskel for livet” fået oprejsning.

Forleden blev den kåret som vinder ved The European Excellence Award – en af de største europæiske PR-priser.

Kampagnen, der er skabt af LEAD Agency og Force of Nature for det tidligere Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling, blev skudt i gang med traditionel presse-PR efterfulgt af en kampagnefilm til de sociale medier.

Aktuelt har kampagnefilmen, hvor en række pædagoger overraskes af deres tidligere børnehavebørn, nået to millioner visninger på egne kanaler, har spredt sig via andre medier og er blevet delt knap 12.500 gange.

Og nu har den så også fået et internationalt skulderklap.

- Vi er naturligvis super stolte – og taknemmelige. Først og fremmest er vi glade for, at kampagnen har fået rigtig god vind i sejlene, og så varmer vi os ved den internationale anerkendelse fra vores europæiske kollegaer. Det er på mange måder kulminationen på et godt samarbejde med ministeriet om en rigtig vigtig sag, siger partner og kampagnechef fra LEAD Agency, Anita Baun Hørdum.

I skarp konkurrence

Kampagnen vandt i kategorien Government Agencies & Parties, hvor den i øvrigt var i fornemt selskab med kampagner skabt af bureauer som bl.a. britiske 3 Monkeys Zeno, svenske KING, sanmt Gambit Hill + Knowlton Strategies og Geelmuyden Kiese fra Norge.

Ifølge LEAD’s digitale chef, Nathalie C. Larsen, har kampagnen opnået sin effekt ved at facilitere en samtale – ved at give mennesker mulighed for at sige tak til andre mennesker, der har haft stor betydning for vores liv:

- Kampagnen har levet op til sit mål om at gå lige i følelserne og samtidigt have et vigtigt budskab i ryggen. Nu kan vi inde på bureauet se på en smuk og nypudset pris og blive mindet om, at vi har været med til at gøre en forskel. Og det er jo  trods alt  det vigtigste i den her ligning, siger Nathalie C. Larsen, der dog forbeholder sig retten til at have hænderne hævet over hovedet.

Kampagnen, og den samtale, den skaber, er langt fra slut. I dag, over et år efter dens lancering, bliver den fortsat set og delt.

Se alle årets vindere her - og se eller gense filmen – der er produceret i samarbejde med Force of Nature - her.