Det kreative digitale bureau Konstellation, der for nylig blev købt af Republica, kan føje endnu en virksomhed til kundelisten.

Det drejer sig om den internationale gulvproducent Unilin, der tidligere i år indbød til en bureaurunde for at finde en samarbejdspartner for mærket Pergo.

Blandt flere nordisk baserede bureauer, blev Konstellation valgt til at udvikle en ny nordisk content-kampagne.

- Vi besluttede os for at satse på en social media-kampagne, fordi det giver os mulighed for at have en meningsfuld dialog med forbrugerne, siger Lotta Sundén, Marketing Manager Nordic hos Pergo.

- Blandt flere bureauer i de nordiske lande, valgte vi at gå med Konstellation, som viste os stor forståelse for brandet og målgruppen, fortsætter hun.

Det første interessante resultat af samarbejdet er netop gået i luften.

What’s holding Scandinavian women down, when it comes to wearing high heels? The results will surprise you!

Posted by Pergo - Floors for real life on 21. september 2015

 

Thomas Pries, Kreativ Direktør hos Konstellation fortæller lidt om ideen bag.

- I Skandinavien er vi meget ømtålelige over for vores gulve og alle kender det med at blive inviteret til fest, for dernæst at blive bedt om at tage sine dansesko af, når man kommer. Det er denne indsigt vi har bygget kampagnen på i form af en historiefortælling om Skandinaviske kvinder og deres relation til brug af høje hæle, siger han og bakkes op af kontaktdirektør Claus Leinøe.

- Pergo er et stærkt brand i sin kategori, og vi ser frem til samarbejdet med Unilin. Det har været en spændende rejse indtil videre, og vi glæder os til at se resultaterne af den fælles indsats her hen over de næste par måneder, siger han.

Kampagnen er skudt i gang på Facebook med den film, du kan se længere oppe i artiklen. Den er dog kun starten på en samlet content marketing-indsats, som også indeholder forskellige aktiveringer på Facebook og Instagram, vox pop’er mv.