Den danske afdeling af den kinesiske telegigant Huawei har været på markedet for at finde det bureau, der bedst vil kunne styrke deres position på markedet gennem en øget indsats på alle deres digitale kanaler.

Nu er jagten afsluttet, og valget faldt på WeThink, der dermed kan se frem til at udvide samarbejdet med Huawei.

Marie Dam Feldborg, der er Senior Marketing Manager hos Huawei forklarer, at det primært er indsigter omkring integreret kommunikation og kreativ eksekvering, der afgjorde bureaurunden til WeThinks fordel.

- Vi har afholdt en pitch og valgt det bureau, som vi mener, der bedst kan hjælpe os med at vokse på det danske mobilmarked. Især den måde WeThink tænker kreativt på, når det gælder digitale platforme, samt deres fleksibilitet var afgørende for, at det blev dem, vi valgte, siger hun.

Bliver digitalt leadbureau

Hos WeThink ser Managing Director Patrik Thelin naturligvis frem til, at bureauet nu de næste to år også kan kalde sig digitalt leadbureau for Huawei i Danmark.

- Vi glæder os til et fortsat samarbejde med Huawei med skarpt fokus på en omfattende SoMe-indsats henover alle brandets onlineaktiviteter – og på den måde være med til strategisk at opbygge et stærkt brand, siger han.

WeThink har gennem de sidste tre år løst flere forskellige opgaver for Huawei, så bureauet kender kunden ganske godt.

-  Vi glæder os til at være det danske leadbureau, der fremadrettet også skal positionere Huawei digitalt. Vores opgave bliver at hjælpe til med at flytte Huawei-brandet op i markedet og ud fra et integreret perspektiv se alle aktiviteter omkring Huawei i en helhed. Vi kommer derfortil at arbejde indgående på alle digitale platforme og se, lytte og også at lære, hvilken opfattelse forbrugerne har af Huawei som brand, slutter Patrik Thelin.