Det kreative bureau Revolt, der blev stiftet i 2008 af Morten Meisner og Kasper Kastoft Nielsen, har fået nye ejere.

Bureauet, der oprindelig startede med fokus på earned media og content marketing - lidt i oprør mod den traditionelle reklame - har i dag vokset sig til et etableret bureau med internationalt perspektiv, og nu har den aktuelle ledelse, direktør Gus Murray og kreativ direktør Ryan Waring, købt det.

Vækst-bureauet, der i øvrigt for kort tid siden har modtaget sin tredje Gazellepris, har siden starten for snart 10 år siden udviklet sig fra primært at beskæftige sig med content marketing og brand experience på nationalt plan til nu at have et stærkt internationalt og digitalt fokus.

Og det er i denne ånd, at australske Gus Murray, der er bureauets direktør, og walisiske Ryan Waring, der er kreativ direktør, har valgt at overtage i Revolt - i øvrigt til de to hidtidige ejeres tydelige tilfredshed.

To iværksættere rykker videre

Sælgerne er den oprindelige co-founder Morten Meisner og den tidligere direktør Anders Pajor - begge et par erfarne iværksættere, som har flere projekter bag sig.

Morten Meisner har fx været med til at stifte e-bogstjenesten Mofibo, mens Anders Pajor står bag servicen Niché Group, og sammen gik de to sidste år ud med et nyt digitalt initiativ: Rubber Duck Car Care - i håb om at disrupte autoservice-branchen.

- Vi er meget tilfredse med salget af Revolt og glade for, at virksomheden forbliver ejet af de mennesker, som til hverdag arbejder på bureauet, siger stifter og serieiværksætter Morten Meisner og fortsætter:

- Det at bygge Revolt har været en fantastisk rejse, og jeg har dyb respekt for alle de dygtige og kreative talenter, der har været med i tidens løb. Med det nye ejerskifte sikres det, at bureauet får en skærpet digital profil og dets ansatte en stærk og lovende fremtid.

Internationalt udsyn

Og det er da også et par erfarne herrer med en ikke så ueffen baggrund, der nu overtager Revolt.

Gus Murray, der har australske aner, har bl.a. været nordisk direktør for Media & Analytics hos Digitas LBi og Global Digital Strategy Officer hos FFW - og siden februar 2016 altså direktør hos Revolt.

Hans nye medejer, walisiske Ryan Waring, har tidligere slået sine folder som Creative Director hos Vertic og som Regional Creative Lead hos Digitas LBi i Sydney, som han var med til at starte.

Så med de nye ejeres globale udsyn er der lagt op til internationale benchmarks:

- Det har hele tiden været ambitionen at bruge vores digitale ekspertise til at hjælpe brands med at tage et standpunkt for det, de tror på. Og som ejere af Revolt har vi nu friere hænder end nogensinde før til at hjælpe brands kommunikere deres værdier, siger Ryan Waring.

Data rykker

Og netop den digitale ekspertise er et område, som bureauet fortsat vil satse stærkt på.

I dag er en tredjedel af Revolts stab beskæftiget med dataanalyse og programmering, og det er da også dette ægteskab mellem data og kreativt arbejde, som det seneste år har givet pote i form af kunder som Choice Hotels Europe, Velux og DR.

- Vi ser både Choice Hotels Europe, Velux og DR som gode eksempler på selskaber, der har nytænkning som en grundlæggende del af deres DNA. De forstår alle værdien i at prioritere data som grundlaget for kreativt arbejde - og de har modet til handle på deres ambitioner, siger Gus Murray, som tilføjer, at det præcis er denne type kunder, der skal udgøre grundlaget for Revolts fremtid.

Du kan besøge Revolt, som lige har fået ny hjemmeside, her.