Det er lidt af en skalp, de har nappet hos Vice Medias kreative bureau Virtue Scandinavia.

Bureauet har således fået rollen som lead på Malibus globale 2018-kampagne #BecauseSummer, og opgaven omfatter alt fra kreativ udvikling og digital strategi til content produktion osv.

Via Vice og Virtues kontorer i Stockholm og København skal bureauet arbejde med Malibu og sub-brands på tværs af 120 globale markeder, herunder USA, Storbritannien, Frankrig, Tyskland, Holland, Spanien, Canada og Sydafrika.

Og ifølge Johan Radojewski, der er Global Director, Communications & Marketing, for Malibu, er valget faldet på Virtue Scandinavia på baggrund af bureauets store erfaring med at producere kommercielt indhold, der formår at ramme millennials på et globalt plan.

Passer perfekt til brandet

- Vice og Virtue har en bred vifte af ydelser i deres portefølje og netværk, og deres engagement og dybe forståelse for at nå og fange millennials - både med hensyn til forbrugertendenser og i kraft af deres integrerede tilgang til creative og media - gør dem til en oplagt samarbejdspartner for os, siger han og tilføjer:

- Virtue har desuden demonstreret sin evne til at benytte sit globale netværk af kontorer til at skabe et autentisk og spændende visuelt udtryk, der passer perfekt til vores brand.

Virtue skal positionere Malibu med indhold og strategi til Malibu’s #BecauseSummer platform og 2018-kampagne. Partnerskabet vil ydermere omfatte alt fra kreativ udvikling, digital strategi til content produktion mm.

Kulturelt forankret koncept

Og hos  Virtue glæder man sig naturligt nok til opgaven – om end det ikke er første gang parterne arbejder sammen:

- Da vi samarbejdede med Malibu på deres globale 2017 kampagne, forelskede vi os i deres platform #BecauseSummer. Næste års kampagne er et godt eksempel på Virtues tilgang til et brand samarbejde: Et stærkt strategisk og kulturelt forankret koncept, der kan afvikles på en overraskende og vidunderlig måde samtidig med, at de forretningsmæssige mål bliver indfriet, siger Frederik Andersen, der er CEO hos Vice Media Scandinavia, og tilføjer:

- Ved at benytte os af Vices globale netværk har vi umiddelbar adgang til hele verden, hvilket betyder at vi kan få direkte indsigt i de ideer, der er relevante i hvert enkelt lokale marked, slutter han.