De har ikke færre end 16 digitale specialister hos MediaCom i Aarhus, og nu får de også en Digital Director.

Manden, der tiltræder på den nye post til april hedder Mark Dissing Bækgaard. Han kommer senest fra fra tech start-up’en Lunar Way - og har i øvrigt også bureauerfaring fra Dentsu Aegis Network - og han får ifølge Managing Director for MediaCom Aarhus, Annette Bach, en todelt rolle:

- Vi står til - på et år - at fordoble vores digitale omsætning, skabt af både nye og eksisterende kunder. Vi er inde i en stærk positiv udvikling og har succes med at få vores kunders forretning til at vokse. Mark Dissing Bækgaards opgave bliver derfor todelt - at bistå med at udvikle vores kunders digitale forretning og lede og drive det digitale talent på bureauet, siger hun om ansættelsesbehovet og opgaven.

Og om den nye Digital Director, tilføjer Annette Bach:

- Mark har en stærk og spændende digital profil: Entreprenør-ånd og ekspertise fra et tech start-up og en årelang indsigt fra mediabureauer. Vi er glade for at få ham om bord.

Mark Dissing Bækgaard kommer aktuelt fra en stilling som Growth Hacker i Lunar Way, hvor han desuden tidligere har været Head of Marketing & Communications.

Før det var han otte år hos Dentsu Aegis Network, senest som Head of Social Media og Digital Account Manager.

Om udsigten til at tiltræde MediaCom Aarhus siger han:

- MediaCom har imponeret mig. Generelt med deres investering i talent, data og teknologi, og senest med publikumsprisen ved TV 2 AdWars – en anerkendelse, som går ud over branchens egne priser. Jeg glæder mig til at blive en del af teamet i Aarhus og til at vækste forretningen for kunderne.

MediaCom Aarhus og GroupM’s digitale enhed Connect, som MediaCom trækker på, råder i alt over 16 digitale specialister og har tilsammen 23 medarbejdere - inkl. Mark Dissing Bækgaard.