Med mere end 135 år på bagen er Niels Brock et velkendt og anerkendt navn i dansk uddannelseshistorie.

Men på trods af det høje kendskab kniber det med danskernes viden om de konkrete aktivitetstilbud, og det skal et nyt bureausamarbejde nu gøre noget ved.

Efter en pitch er valget faldet på det kreative kommunikationsbureau Eiffel, og Esben Buch-Hansen, der er marketingchef på Niels Brock, fortæller her hvorfor, man har valgt at søge bureaubistand:

- Niels Brock er et stærkt brand som uddannelsesinstitution. Alligevel oplever vi, at der er tvivl om, omfanget af vores uddannelsestilbud, som spænder fra MBA til gymnasiet. Derfor vil vi gerne løfte brandet og brandforståelsen, siger han og tilføjer om valget af Eiffel:

- Vores historie, værdierne og det internationale udsyn fylder meget i vores bevidsthed. Eiffel leverede et overbevisende oplæg, der viste os både strategisk og kreativt, hvordan vi kan samle de komponenter i en ny, stærk brandfortælling.

Nyt løfte og ny platform

Og hos Eiffel, der i efteråret bl.a. markerede sig som bureauet bag landets mest sete reklamevideo på YouTube i tredje kvartal 2017 - Alka Forsikring-filmen, der drillede de danske curlingforældre - glæder man sig naturligvis også til samarbejdet med Niels Brock

- Niels Brock er en fantastisk institution med masser af stærke og innovative uddannelsesmuligheder på flere niveauer, siger Tobias Høgsberg, adm. direktør og partner hos Eiffel CPH, og tilføjer:

- Problemet er bare, at brandet ikke er fulgt med. Vi har formuleret et nyt løfte og skabt en kommunikationsplatform, der er relevant for den tid, vi lever i. Det glæder vi os til sammen med Niels Brock at få ud og leve.

Første kampagne lanceres i foråret 2018, og har til formål at udfolde brandet Niels Brock samt skabe et mere konkret og engagerende billede af skolens uddannelsestilbud, som reelt rækker fra gymnasie og erhvervsuddannelser til MBA og ledelseskurser.