Internationale kunder, Cannes-løver og Epica-priser kommer sjældent som de helt store overraskelser for det norske reklamebureau Try - alligevel har bureauet gennem årene holdt ganske fast i sin norske forankring.

Men i og med at bureauret sidste år indgik en affiliate-aftale med det globale reklamenetværk WPP, nærmere bestemt med WPP-divisionerne i Grey Group, Young & Rubicam og Ogilvy & Mather, tager bureauet nu det første skridt ud over de landets grænser.

Det skriver det norske branchemedie Kampanje

Samarbejdet udmønter sig i første omgang i et samarbejde med et af Danmarks mest prisvindende reklamebureauer – UncleGrey – som nu får fornøjelsen af at byde Try-konsulent Erikha Harket velkommen på kontoret.

- Jeg glæder mig til at arbejde for Try i København sammen med et at Danmarks førende bureauer. Det bliver spændende at se, om vi sammen kan styrke os både nordisk og internationalt gennem denne satsning, siger Erikha Harket til Kampanje.

Der lægges ikke op til et selvstændigt Try-kontor i Danmark, men Kjetil Try siger til Kampanje, at størsteparten af bureauets virksomhed fortsat vil have base i Norge, og han peger på, at netop affiliate-aftalen med WPP gør det muligt at udnytte de forskellige netværks kompetencer på tværs af grænser.

- I en ny digital hverdag er det vigtigere med tilstedeværelse end med eget kontor. Men når det er sagt, så udelukker vi ikke noget.

Det oplyses ikke, om der er indgået aftale om samarbejde på bestemte kunder, men Uncle-CEO Rolf Bach Christensen siger til det norske branchemedie, at man også fra dansk side ser frem til samarbejdet.