Selv om det er søndag, og Cannes Lions-festivalen først officielt lægger fra land i morgen, så er de første shortlister ude – og der er godt nyt til Danmark.

Det er den tidligere selvstændige del af festivalen, Health, der i år er en integreret del af ”den store” festival, der har fundet sine finalister i de to kategorier Pharma og Health & Wellness.

Og den allerede massivt prisvindende kampagne ”Help a Dane” fra Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden – skabt af &Co. – har fået to shortlister i Health & Wellness.

Blandt casens foreløbige meritter finder man senest 2 guld og 3 sølv ved Creative Circle Award, men den er også blevet belønnet ved Danish Digital Award, True Award og sidste års Eurobest, hvor kampagnen vandt to priser af sølv og en enkelt af bronze.

I Health & Wellness-kategorien er 158 cases videre til finalen, og i Pharma kom 53 cases gennem juryens nåleøje.

Priserne i de to kategorier uddeles mandag aften, og du kan naturligvis følge med her.

Og selvfølglig kan du lige få et gensyn med Help a Dane - her med Mikael Bertelsen på græsk.