Tilbage i efteråret vandt Bolia.com og reklamebureauet UncleGrey to af de prestigefulde EffieAwards - en af guld og en af sølv - for casen ”Selling sofas in a financial meltdown”.

Og ikke mindst disse to priser har været stærkt medvirkende til, at parterne nu også kan glæde sig over at være med på det internationale branchemedie Warcs Top 100 over årets bedste kampagner.

Warc har analyseret resultaterne af en lang række internationale prisuddelinger - nærmere bestemt 79 af slagsen og alle med fokus på ”effectiveness and strategy” - og Bolia og UncleGreys case placerer sig smukt i midterfeltet på en plads som nummer 55. Foran kendte kampagner som Nazis against Nazis og The Scarecrow fra Chipotle.

Casen, som dybest set mere er en transformations-case over en årrække end en kampagne-case - fortæller bl.a. om en kraftig satsning på innovation, design og produktudvikling plus en ambitiøs omnichannel-strategi - på et tidspunkt hvor alle andre boligkæder led og kommunikerede pris, pris, pris.

Og det gav pote: Ifølge tal fra Warc-listen steg Bolias nettoomsætning fra 2010 til 2014 med 85 procent, onlinesalget voksede med 162 procent, mens butikssalget sted med 20 procent i perioden.

Stolthed på begge sider

Hos Bolia er Jacob Daa Hankert, der er International Marketing & Omnichannel Manager, da også glad og godt tilfreds med, at casen er kommet med på den fornemme liste.

- Vi er meget stolte over at ligge på Warcs liste over verdens bedste marketingarbejde og foran en lang række af verdens største brands. Det er dejligt at se, hvordan vores langsigtede indsats og strategi, der bindes sammen af et top-notch kreativt univers, virkelig har båret frugt, og også anerkendes internationalt. Det giver selvfølgelig ekstra blod på tanden til at dyrke vores kreative indsatser yderligere i vores videre internationale ekspansion, siger han.

Og hos UncleGrey er glæde også til at få øje på - selv om det ikke er første gang, bureauet lander på Warcs fornemme liste:

- Warc 100 er uden sammenligning en af de lister, som man er mest stolt over at se bureauets arbejde på. Bolia.com er en fantastisk virksomhed, der i mange år har arbejdet fokuseret på at etablere en mærkeprofil med stor international appel og gennemslagskraft. Fra UncleGreys side er vi stolte over at være med på rejsen, siger Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Head of Digital hos UncleGrey.

Førstepladsen på den seneste udgave af Warc 100 indtages i øvrigt af ”Penny the Pirate”, en kampagne fra Saatchi & Saatchi og OMD for den australske optikerkæde OPSM, andenpladsen af Always #LikeAGirl fra Leo Burnett og Starcom Mediavest Group - og tredjepladsen af en herhjemme mere ukendt kampagne ”Project Architeuthis” for den amerikanske flåde fra bureauet Campbell Ewald.

På fjerde og femtepladsen er der imidlertid kendte navne: Nummer fire er den franske madsspilds-kampagne ”Inglorious Fruits and Vegetables” for supermarkedskæden Intermarché fra bureauet Marcel og nummer fem er såmænd Volvo Trucks’ ”Live Test Series” fra Forsmann & Bodenfors.

Du kan nærstudere hele Top 100 her.

Og læse mere om metoden her.