I går lancerede lingeribrandet Triumph en ny global kampagne, ”Together We Triumph”, hvor omdrejningspunktet er kvindeligt sammenhold og empowerment.

Kampagnen kører i TV, i biografer, digitalt, på sociale medier, via OOH og i detailforretninger verden over.

- Vi er stolte over at lancere denne nye kampagne, der sætter fokus på kvindelig empowerment, lyder det fra Elif Poulsen, der er Nordic Brand Marketing Manager hos Triumph, i en pressemeddelelse. 

- Vi føler, at det spiller rigtig godt sammen med Triumphs DNA. Vi har jo støttet kvinder de sidste 130 år med vores lingeri, og nu vil vi vise, at kvinder kan støttes på mange måder. For kvinder er stærkere, når de står sammen, og ved at støtte hinanden kan de triumfere, fortsætter hun.

Tankegangen afspejler sig i kampagnens reklamevideo:

- Det er ingen hemmelighed, at bag enhver kvinde er endnu en kvinde, som inspirerer og hjælper hende. Det er, hvad vi gerne vil fejre, siger Markus Spiesshofer, Triumphs administrerende direktør.

- Det er også en fejring af vores ansatte over hele verden, Triumph familien, der konstant innoverer og laver lingeri med enhver kvinde i fokus. I dag er kvindelig empowerment et utroligt relevant budskab og fortjener derfor vores support, fortsætter han.

Kreative kvinder

Kampagnen er i øvrigt meget passende udviklet af et kreativt team udelukkende bestående af kvinder med den prisvindende filmproducent Paola Morabito i spidsen. Suzanne McKenna, der er brandchef hos Triumph, er begejstret:

- Vores kampagne i 2018 har et digitalt og socialt fokus, som vi gerne vil køre for at kommunikere med vores kunder på et dybere niveau ved at sætte hende i centrum. Ved bevidst at flytte væk fra en produktcentreret kampagne har vi fået et helt nyt perspektiv på vores kommunikation på tværs af alle vores kanaler, siger hun.

Inspireret af dansk kampagne

Triumph har udviklet kampagnen i samarbejde med det internationale bureau VCCP, der har kontorer i Berlin, London, Madrid, New York, Prag, San Francisco og Sydney.

Inspirationen stammer dog fra en dansk og nordisk Triumph-kampagne fra i fjor signeret danske Halo.agency. Den var for lingeribrandets dengang nye Amourette Charm-kollektion.

Den havde Le Gammeltoft i spidsen, og kampagnen, hvor kvinder kunne nominere andre kvinder, der havde støttet dem i deres liv og på den måde engagere sig med hinanden og brandet, kom forleden i finalen ved EM i PR, SABRE Awards EMEA.