To gange sølv ved Epica Awards – og ikke at forglemme: En kampagne, der fik mægtige Google til at indlemme Færøerne i Google Street View – er ikke noget man skal kimse af, men nu er Liquidminds’ Sheep View-kampagne for Visit Faroe Islands på vej mod mere international hæder.

Kampagnen, der bl.a. sikrede et reach på over to mia. og 7.000+ nyhedsartikler i medier som The Guardian, BBC, CNN, Al Jazeera og Washington Post, er således netop blevet shortlistet ved awardshowet The World Media Awards.

Midt blandt alle mediabureauernes nomineringer dukker kampagnen op som en af fem på shortlisten i kategorien Travel & Tourism, og den fårede kampagne er i kategorien i konkurrence med kampagner for brands som Airbnb og Marriot International.

Ifølge parterne bag kampagnen har den både skabt intern stolthed blandt færingene, øget opmærksomhed på øerne som turistdestination – og øget salget af flybilletter samt bookinger på hotellerne.

Partnerne på opgaven var Visit Faroe Islands, Atlantic Airways, det færøske bureau Sansir, produktionsbureauet Kovboyfilm og altså danske Liquidminds, der har haft rollen som leadbureau.

Ifølge The World Media Awards’ hjemmeside baserer juryen sin vurdering på primært fire kriterier: Arbejdet skal have en international brandstrategi, være content driven, aim to create debate, skabe dybt og bredt engagement – og ikke mindst effekt.

The World Media Awards offentliggør vinderne 6. april.

Læs mere om prisen her, hvor du også kan se alle de nominerede.