I går aftes løb første afdeling af den 44. udgave af det kreative, amerikanske awardshow ”The One Show” af stablen i New York.

Der blev uddelt guld-, sølv- og bronze-blyanter til de bedste arbejder i syv af awardshowets kategorier: Branded Entertainment, Design, Direct, Moving Image Craft, Print & Outdoor, Public Relations og Responsive Environments.

I disse kategorier var – som tidligere omtalt – fire danske arbejder med i finalen, og en af disse blev vekslet til en pris af den fineste karat, guld.

Mere guld til ”The DNA Journey”

Det gik til momondos allerede massivt prisvindende ”The DNA Journey” i kategorien Branded Content.

Et eksempel på fornemt kreativt arbejde herhjemmefra udviklet i et tæt samarbejde mellem momondo, bureaupartneren &Co. og produktionsselskabet Bacon, mens Be On og Radius Kommunikation hjalp til med at sprede budskabet via en effektiv PR-indsats.

Så der er allerede god grund til at kippe lidt med Dannebrog, da danske bureauer qua de mange finalepladser har klaret sig fornemt ved The One Show, der styres af non-profit-organisationen The One Club.

Siden awardshowet blev afholdt første gang i 1973 har der været flere danskere finalister og vindere, men både i fjor og i år tyder den danske indsats på, at kreativiteten herhjemme er inde i en god stime.

Mere guld til Danmark?

I fjor vandt både UncleGrey og McCann Copenhagen bl.a. guld. Året før blev Hello Monday belønnet med sølv og bronze, og året før med en af guld, hvilket også Spring/Summer kunne prale af.

I aften uddeles de resterende priser i kategorierne Cross-Platform, Film, Intellectual Property, Interactive, Mobile, Radio, Social Influencer Marketing, Social Media og UX/UI, hvor hele 11 danske arbejder er blandt finalisterne.

Du kan se alle de flotte One Show-vinderarbejder (indtil videre) her og de danske finalister herunder:

Danske finalister ved The One Show 2017:

Branded entertainment:

Online Short Form – Single

&Co. + Moland Film Company for TV 2: ”Alt det vi deler”

Online Long From – Single

Very Agency + New Land for Ford Danmark:  ”The Family”

Online Long Form – Campaign

&Co + Bacon + Radius + BeOn Nordics part of AOL for momondo:  ”The DNA Journey”

Cross Platform:

Integrated Branding

Åkestam Holst + Bacon for IKEA: ”Where Life Happens”

Direct Marketing:

Craft – Use of digital Technology – Single or Campaign

UncleGrey og MEC + WM Creative Labs for Waoo:  ”Donate your data”

Film:

Television – Long Form - Single

Åkestam Holst + Bacon for IKEA: ”Every Other Week”

Online films & video – long form - single

&Co + Bacon + Radius + BeOn Nordics part of AOL for momondo: ”The DNA Journey”

&Co + Moland Film Company for TV 2 ”Alt det vi deler”

Interactive

Websites

Hello Monday for National Geographic: ”A Bear's-Eye View of Yellowstone”

Hello Monday for Residente: ”Residente”

Uncle Grey + MediaMonks / Hilversum + Weber for Weber: ”Weber Genesis II”

Websitets – Utility

UncleGrey + MEC + WM Creative Labs for WAOO: ”Donate your data”

Online Advertising – Banners

UncleGrey + WM Creative Labs for Cheapflights: ”Drag, drop and go”

Social Media

Social engagement – Community Building

&Co + Bacon + Radius + BeOn Nordics part of AOL for momondo: ”The DNA Journey”

UX/UI

Web – User Experience

Spring/Summer for Rederiforeningen: ”Navigating Responsibly”