Robert/Boisen & Like-Minded løb med den helt store pris, Grand Prix´en, da årets Advertising Effectiveness Awards (AEA) blev uddelt i København torsdag aften.

Den danske effektpris har eksisteret siden år 2000, og målet er at hædre de cases, som viser, at god markedsføring kan være guld værd for virksomheder. 

Prisen er inspireret af den engelske IPA Effectiveness Award.

Hæderen tilfaldt Robert/Boisen og Like-Minded for bureauets skarpe ”Spritstiv Speedate”-indsats udført for Kræftens Bekæmpelse og TrygFonden.

PHD var mediabureau på opgaven.

Derudover blev der uddelt ni priser, som på reklamebureausiden blev fordelt med to til henholdsvis envision, & Co., Robert/Boisen & Like-Minded (incl. Grand Prix’en)  og UncleGrey, mens Brandhouse og Wibroe, Duckert & Partners kunne gå fra festlighederne med én pris hver.

På mediabureausiden var der to priser til PHD, mens Vizeum, MEC, MediaCom og Orchestra hver blev belønnet med én Advertising Effectiveness Award.

Hæder til TrygFonden

På annoncørsiden blev der traditionen tro uddelt en pris til Årets Markedsfører. Den uddeles til den virksomhed og marketingsdirektør som ekstraordinært investerer i og prioriterer kommerciel kommunikation.

I år var modtageren TrygFonden. Om Årets Markedsfører siger Jens Peter Jensen, bestyrelsesformand i Kreativitet & Kommunikation, der står bag AEA, følgende:

- TrygFonden vinder prisen som Årets Markedsfører, fordi de formår at gå igennem al reklamestøjen og ramme deres målgrupper lige i hjertekulen med koncepter, der elskes og huskes. Vi ønsker med Årets Markedsfører at hylde den dygtige og modige annoncør, der investerer i god kommunikation.

- TrygFonden viser gang på gang og år efter år, et tårnhøjt niveau på deres markedsføring, hvilket også er tydeligt at se i AEA-sammenhænge, hvor de alene i år har fået 20 pct. af nomineringerne. Det er ganske enkelt imponerende, og det er fuld fortjent, at TrygFonden bliver Årets Markedsfører, lyder det fra Jens Peter Jensen, der også var på scenen for at uddele Kreativitet & Kommunikations Ærespris til den danske reklamelegende Jan Duckert, hvilket du kan læse meget mere om her.

Og her er alle årets AEA-vindere:

Kampagne/Annoncør/Bureau(er)

Grand Prix

Spritstiv Speeddate/Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden/Robert Boisen & Like-Minded og PHD

Vindere

Individual Expressionism/Bolia/UncleGrey

We Will Raise Again/hummel/envision

Do it forever/Spies Rejser/Robert Boisen & Like-Minded og Vizeum

Nederen Forældre 3/Rådet for Sikker Trafik & TrygFonden/& Co. og Orchestra

Lige Over Grænsen/Fleggaard/UncleGrey

Eksperimentet der gik galt med vilje/Brandhouse/MediaCom

The DNA Journey/Momondo/& Co.

Gør det selv mesterskaberne/Silvan/envision

En for alle – alle for en/Tuborg/Wibroe, Duckert & Partners og PHD.