For ikke så længe siden inviterede en af den danske reklamebranches fremadstormende stjerner, Nicolai Elmqvist, adm. direktør for Konstellation, Markedsførings ansvarshavende redaktør, Christian W. Larsen, til at deltage i den verdensomspændende virale kampagne ”Ice Bucket Challenge”.

Redaktøren har nu samlet handsken op, men han er langtfra nogen fan af konceptet, som du kan læse mere om her, og han foretrækker at få en spand isvand hældt over sig fremfor at springe med på "Ice Bucket"-bølgen.

- Det er jo bare et pyramidspil.  Jeg vil hellere støtte Amnesty International, så nu får de en ekstra check, lyder det bl.a. i videoen, hvor han inviterer social media-ekspert Jan Christiansen til at forklare ham, hvorfor ”Ice Bucket Challenge” er blevet et hit verden over.

Den chance er Jan Christiansen ikke sen til at gribe.

- Sidste år samlede ALS-kampagnen godt en million dollar ind. I øjeblikket er der rejst over 23 mio. dollar, så tallene taler for sig selv, siger han bl.a. og slår fast, at det for en gangs skyld er skabt en social media-kampagne, der med held kombinerer vores alles ønske om at støtte en god sag med ønsket om selvpromovering.

Christian W. Larsen bliver ikke omvendt, men inviterer Jan Christiansen til at deltage i løjerne.  Derudover sender han stafetten videre Jan Duckert og Steffen Hjaltelin.

Jan Christiansen, der som nævnt er noget mere begejstret for konceptet, inviterer også tre marketingprofiler til at deltage i udfordringen. Det drejer sig om Uffe Henriksen, CEO for MEC Danmark,  Peter Schjødt fra youneed:us og Mads Toft fra Baby.

Få et koldt gys med Christiansen og Larsen herunder.