Torsdag 23. oktober 2014

Jyske busser hitter internationalt

14. sep 12 Kampagner Skrevet af Jakob M. Larsen
0

Forleden blev Midtrafiks kampagnefilm en af de fem mest nominerede til årets danske reklamefilmfest, The True Award, og nu vækker den også opsigt i udlandet. 300.000 har set filmen, der i går blev kåret som ”Ad of the Day” hos det amerikanske marketingmedie Adweek.

Relaterede artikler

Tæt på hver anden ung midtjyde synes ikke, at de gule og blå busser fra Midttrafik er et attraktivt transportmiddel.

Derfor søsatte Midttrafik for knap to uger siden en ny kampagne båret af levende billeder med tyk humor og direkte adresse til de 18-34 årige midtjyder, der gerne vil se, at deres regionale busselskab er med på beatet.

Det er i en vis udstrækning lykkedes, men den roadmovie-agtige kampagne appellerer tilsyneladende til et langt bredere publikum. Det gav sig bl.a. udslag i en stribe nomineringer, da denne uges shortlist til årets danske reklamefilmfest, The True Award, blev offentliggjort.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.