Det blev Unilevers Magnum Pints, der løb med analysehuset Nielsens pris for Årets Lancering i 2017. 
 
Magnum Pints findes i de tre varianter, forbrugerne også kender fra is-pinde: Classic, Mandel og White. 
 
Designet på emballagen er derimod nyskabende, da forbrugeren skal ”cracke” forpakningen, inden isen spises, og derved overføres den knækkende oplevelse til det nye format. 
 
- Unilever er lykkedes med at lancere en nyhed, som er blevet godt modtaget af forbrugerne og hurtigt har opnået et højt kendskab. Et effektivt salgsarbejde har resulteret i en høj distribution, lyder det fra Claus Werborg, global client business partner hos Nielsen i Danmark, i en pressemeddelelse. 
 
- Resultatet er en flot markedsandel og en vækst i kategorien dessertis, fortsætter han. 
 
Som tidligere beskrevet var fire produktlanceringer nomineret til prisen. Magnum fik konkurrence fra Diagoes Baileys Iced Coffee, L’OR kaffekapsler fra JDE og Nescafé Azera fra Nestlé. 
 
 
Fakta: Kriterierne 
 
  • Produktet er nyt: lanceret i 2017 
  • Produktets performance: salg, andel, og distribution vurderes 
  • Kategoriens vækst: produktet bidrager til væksten 
  • Innovation: produktet tilfører kategorien noget nyt