Epica-juryen var ganske overraskende begejstret for danske Mindshares kommunikation for Ford Danmarks ”Mistakes”.

Overraskende, fordi de store brands, Audi, VW, Mercedes, Chrysler (Jeep), Citroen, Fiat, Volvo og Nissan, var fornemt repræsenteret, men i underkategorien af Automotive, nemlig ”Services & Accessories”, var Mindshare-indsigten og humoren strikket så fint sammen, at juryen ikke engang gad diskutere guld-awarden.

Dermed er Danmark oppe på foreløbig to guld-statuetter, hvilket bestemt ikke er til at kimse ad. Helt som &Co’s og Momondos guld i går formiddag i Branded Content, film & series-kategorien, stod Mindshare distancen i et fint felt.

Og vi har stadig guld-chancer til Out of Home i outdoor, DDB Cph for McDonald’s og M2Films to finalepladser for Stryhns.

De øvrige fem danske bureauer er naturligvis også stadig med i feltet, men det bliver næppe til guld – men man kan jo aldrig vide, hvordan juryen voterer.

USA har omsider iført sig førertrøjen med fem gange guld, Sverige er lige i hælene med fire, mens spanske bureauer har hentet tre styk af den fornemste karat ind til videre.

Tyskland, Frankrig og Norge har som Danmark to af de gyldne med hjem, mens Holland, Indien, Filippinerne og Schweiz har vundet en Epica-guld hver.

Fordelingen af sølv og bronze sker i løbet af torsdagen, hvor vi også finder ud af, om der falder en Epica d’Or af til enten Mindshare eller &Co. Det er kun guld-vindere, der er i spil til den hæder, der ved alle andre festivals hedder Grand Prix’er.

Se (eller gense) den guldvindende Ford-film - der i øvrigt er produceret af Entrance Film - herunder efterfulgt af credits:

Credits:

Kreativ ansvarlig: Kenneth Kaardtmann (Mindshare)

Kontakt ansvarlig: Pernille Bovién (Mindshare)

Produktionsselskab: Entrance Film

Instruktør: Niels Nørløv

Producer: Rasmus Ejlers/Alan Stenild (Entrance)

DOP: Sidney Lexy Plaut

Klipper: Kristian Håskjold