Danske Passendo, der står bag en ny platform for annoncer i e-mail-nyhedsbreve, er kommet godt i vej siden etableringen i foråret.

Det skyldes bl.a. at marketing-selskabet – der har sat sig for at bringe måden, hvorpå der bliver solgt annoncer i nyhedsbreve mindst på omgangshøjde med det øvrige digitale annoncemarked – har indgået aftaler med en stribe af de store mediehuse herhjemme.

Herunder Bonnier, Berlingske, Egmont og TV 2.

Dermed kan Passendo tilbyde brugerne af selskabets adserving platform annoncevisninger på tværs af godt 80 af Danmarks største medie-nyhedsbreve, der samlet har op mod 50 mio. af disse om måneden.

Spiegel og Wired i folden

Derudover har Passendo fået foden inden for flere steder i Norden og i Tyskland, hvor virksomheden er i gang med flere af de største medier, heriblandt Spiegel.

Også den amerikanske mediegigant Condé Nast – der bl.a. står bag titler som The New Yorker, Wired og Vanity Fair – har fået øjnene op for mulighederne i det danske annoncenetværk for e-mails.

Og det er især Passendos primære produkt, som de kalder Native Annoncering, der rykker hos annoncørerne, fortæller Anders Rantzau Rasmussen, stiftende partner i Passendo.

-  Vi har udviklet en native widget, der gør det muligt at købe native annoncering i nyhedsbrevene, og det fungerer rigtigt godt, siger han.

- I stedet for "kun" at markedsføre indholdet overfor sine egne modtagere, har vi med vores SSP (Supply Side Platform) gjort det muligt at køre native annoncering på tværs af alle nyhedsbreve i vores netværk, fortsætter han.

Fælles for dem alle er, at de er redaktionelle, og de har både flittige og loyale læsere, så det er muligt at få sine annoncer vist i sammenhæng med redaktionelt indhold af høj kvalitet. Naturligvis stemples annoncørernes indhold som ”annonce”, men de har samme grafiske udtryk som artiklerne, og det virker, lader det til.

Annoncør er begejstret

Ikke mindst når det handler om engagement, fortæller Anders Rantzau Rasmussen.

- Et eksempel er Østrigs Turistbureau, der har kørt en native kampagne over 25 dage, der bl.a. gav 2.270 besøgende på den tilknyttede landingpage, hvor de i gennemsnit brugte et minut og 18 sekunder på indholdet, siger Passendos stifter.

Og resultaterne begejstrer Anders Stilling Olesen, Marketing Manager for Østrigs Turistbureau.

- Passendo overgik langt vores forventninger. Vi var i stand til at distribuere vores indhold på en skalerbar måde og opnå fine resultater. I en verden bestående af annoncebørser er en partner, der rent faktisk har unikt indhold uvurderlig, siger han.

E-mailen har meget at byde på

Anders Rantzau Rasmussen, der før etableringen af Passendo stod bag firmaet Amillionmails, mener i øvrigt, at det efterhånden aldrende e-mail-medie går en lys fremtid i møde.

-  Det fantastiske ved e-mail er helt generelt brugernes engagement. Det gælder ikke kun i native-formatet, men den helt almindelige "display"-annonce i nyhedsbreve. Her ser vi responsrater, der er mellem tre og fem gange højere end almindelige bannere på web, siger han.

Derudover arbejder Passendo på at få skabt programmatiske integrationer i platformen, så det bliver muligt at sælge annoncer i netværkets nyhedsbreve via auktion, som man kender fra almindelige bannerreklamer via programmatic og RTB:

- Jeg forventer, at dette vil være muligt at tilgå via Passendos netværk inden for de næste fire til seks måneder, slutter Anders Rantzau Rasmussen.