Lørdag 26. juli 2014

Så blev reklameskatten vedtaget

14. dec 12 Kampagner Skrevet af Jakob M. Larsen
8

Et flertal bestående af regeringen og Enhedslisten har i dag vedtaget skatten på reklameaviser. ”Ufatteligt dumt,” lyder det fra DRRB’s direktør.

Den meget omtalte reklameskat, der indfører afgifter på reklameaviser, er i dag blevet vedtaget af politikerne på Christiansborg.

- Der er ikke så meget at andet at sige, end det er ufatteligt dumt, siger Tine Aurvig-Huggenberger, direktør i brancheforeningen DRRB og fortsætter: ”Det kommer bl.a. til at koste danske arbejdspladser, og forbrugerne skal fremover betale mere for deres dagligvarer”.

Hun mener, at Folketinget som et minimum burde have indført en revisionsklausul, så der om et år kunne gribes ind, når det viser sig, hvor meget loven egentlig ødelægger for dansk erhvervsliv. DRRB finder det desuden tankevækkende, at der ingen steder i loven står, at afgiften er direkte målrettet reklameaviser.

Du har ikke adgang til at tilgå siden. Artiklen er forbeholdt medlemmer. Hvis du er medlem kan du logge ind her. Hvis du ønsker at købe et medlemsskab, kan du gøre det her.