Tyske brands, bureauer og medier vil fremover få bedre mulighed for præcist at måle effekten af deres digitale anstrengelser.

Det skyldes at danske AudienceProject, der i fjor blev hædret af Red Dot, åbner kontor i vort store naboland mod syd. Nærmere bestemt i den nordtyske millionby Hamburg.

I spidsen for det tyske team står Stefan Bechmann, tidligere adm. direktør hos SpotX og inden da tysk landechef for Infectious Media.

- Tyskland er et af de største markeder i verden, og er derfor et vigtigt fokusområde for AudienceProject. Vi har allerede støbt et solidt fundament af udgivere, og med Stefan om bord får vi en erfaren brancheprofil, der kan tage os til næste niveau, siger Jacob Lachmann, CEO for AudienceProject.

Et godt tidspunkt

Det danske MarTech-selskab har allerede aftaler på plads med bl.a. Bauer Xcel Media og flere tyske bureauer.

- Der kunne næppe findes et bedre tidspunkt at lancere AudienceProject i Tyskland end nu. Branchen står sammen for at skabe øget transparens i medieindkøbet, få en bedre forståelse for deres målgrupper og sikre kvalitet, siger Stefan Bechman, der også kan fortælle, at udgivere, bureauer og annoncører står sammen om indsatsen.

AudienceProject åbnede sit nye kontor i Hamburg den 1. juni.