UserTribe opruster og gør klar til at indtage nye markeder i London og New York.

Det sker med fire nye nøglepersoner til hovedkontoret i København – herunder en ny CMO.

Og til at udfylde dén rolle har UserTribe pr. 1. august hentet Mie Bilberg ind.

Hun kommer senest fra en stilling som Marketing- og Customer Experience-direktør hos MetroXpress.

Mie Bilberg er uddannet på Copenhagen Business College og er i sin nye stilling ansvarlig for UserTribes globale brand positionering, kommunikation og marketing strategi, og hun er ikke i tvivl om virksomhedens potentiale:

- Hvis Steve Jobs havde vidst, at UserTribe fandtes, ville han have brugt platformen til at hjælpe sig med at udvikle produkter. Det ville have sparet ham både tid og penge. Nu bliver det mit job at sørge for, at både danske og internationale virksomheder ved, at UserTribe kan hjælpe, siger Mie Bilberg og fortsætter:

- Jeg glæder mig over at vende tilbage til tech-branchen og til en virksomhed, hvor det handler om at skabe løsninger, der giver mening og sætte mennesket i fokus. At skulle markedsføre et produkt, der er skabt til os, der tror på vækst via en kundeorienterede tilgang, det er lige mig.

Tyngde og erfaring

Mie Bilberg har også tidligere været ansat i tech-branchen, idet hun har været salgschef hos Just Eat, der også har taget rejsen fra at være en dansk platform til at blive en stor global platform.

Derudover har hun start up erfaring fra bl.a. Smartbox, og Casper Henningsen, CCO og medejer af UserTribe, er ikke overraskende glad for nyansættelsen:

- Vi ledte efter én, med tyngde, drive og erfaring til at bygge et stærkt globalt brand, skabe vores positionering og omsætte dette til en effektiv marketingstrategi. At Mie er så passioneret omkring kunder og oplevelsen, er kun en bonus, der gør, at mindsettet er på plads fra start i forhold til at være UserTriber, siger han og tilføjer:

- Det siger sig selv, at en CMO med customer experience som speciale, er et godt match til UserTribe. Derfor er vi glade for, at Mie er med os på den vækstrejse, som vi vil skalere yderligere i den nærmeste fremtid.

Flere nye ansigter

Ud over Mie Bilberg som ny CMO har UserTribe ansat yderligere tre profiler til at bidrage til vækstambitionerne:

Jonatan Marc Rasmussen er 1. august, tiltrådt som Head of Strategy and Growth.

Han har en uddannelse fra University of Oxford i økonomi og management og kommer fra en stilling i Mintebi (nu Nordic Knowledge Partners) som Chief Operating Officer. Tidligere har han arbejdet for det globale konsulentbureau Oliver Wyman som Strategic Advisor.

Jonatan Marc Rasmussen skal i sin nye stilling arbejde med internationalisering, procesoptimering og produktudvikling.

Thomas Kjølhede er 1. august ansat som ny Growth Consultant.

Senest kommer han fra en stilling hos TDC Group som Business Development Manager og har tidligere arbejdet hos Bech-Bruun og Tryg. Thomas Kjølhede er uddannet fra Copenhagen Business School og skal i sin stilling hos UserTribe udvikle og implementere væksstrategier, herunder internationalisering, processoptimering og produktudvikling.

Philip Gunst er 1. august tiltrådt som ny Junior Growth Consultant.

Han kommer fra en stilling som Business Developer i Ideanote, og har tidligere været medejer af Aktieporteføljen. Philip Gunst bliver en del af Strategy and Growth teamet hos UserTribe, og skal i sin nye stilling arbejde med procesoptimering, cross-team optimering og internationalisering.