Hos musikbureauet Volume skal kreativiteten plejes endnu mere, og derfor er Johannes Dybkjær Andersson, der hidtil har fungeret som kreativ direktør og partner, udnævnt som ny direktør.

- Jeg er blevet spurgt af Volumes bestyrelse og vores forhenværende direktør, om jeg ville overtage og tegne virksomheden. Det har jeg sagt ja til. Volume har et kæmpe potentiale, som jeg sammen med vores stærke team står over for at kunne indfri, lyder det fra ham i en pressemeddelelse.

- Vi kan mærke, at markedet er modent til vores filosofi og  tilgang. Mit klare fokus er derfor at aktivere vores metode i endnu større skala: At få kunstneriske og kommercielle interessenter til at samarbejde om tiltag, der engagerer mange mennesker og skaber målbar værdi for alle parter, fortsætter Johannes Dybkjær Andersson.

Han har som kreativ direktør været den drivende kraft bag flere nationale som internationale Volume-kampagner, der har vakt berettiget opsigt. Det gælder fx et globalt projekt mellem MØ og Microsoft, det nordiske content-univers Hi-Fi Scenen med bl.a. amerikanske The National og senest et kækt eksperiment med Zupa, IBM Watson og bl.a. Pernille Rosendahl. 

Tivoli er ny kunde

Direktørskiftet sker af flere grunde. For det første har den hidtidige direktør, Martin Buck Hegaard, ønsket nye udfordringer, og for det andet at ”virksomheden er polstret til at tage skridtet videre fra en konsolideringsfase”, lyder det i presseskrivet.

Heraf fremgår det også, at Volume kommer ud af 2017 med overskud – i 2016 blev det til et lille underskud – og bureauets hidtil mest fyldte ordrebog.

Volume har fx netop føjet Tivoli til klientlisten, og bureauet er i opstarten på en international kampagne med den verdensberømte danske dj og producer Martin Jensen.

Den ændrede holdopstilling medfører også, at Volumes strategiske direktør Jesper Mikkelsen får udvidet sit ledelsesmandat og ansvarsområde med fokus på såvel den kreative og den kommercielle forretning.

Samtidig går Jacob Houlind,  Group CEO for nordens største film og tv producent Banijay Nordic og medejer af Volume, fra meningt bestyrelsesmedlem til bestyrelsesformand for at videreudvikle Volumes strategiske fokusområder.

Forhenværende direktør Martin Buck Hegaard træder ud af ledelsen, men forbliver partner og bidrager fortsat med sin erfaring som bestyrelsesmedlem.

Det kreative og det kommercielle

Om udnævnelsen af Johannes Dybkjær Andersson til direktør, siger bestyrelsesformanden:

- Min erfaring er, at de største talenter er dem, der kan kombinere vidt forskellige verdener. Det kan Johannes; han mestrer den sjældne gode kombination mellem det kreative og det kommercielle. Foruden hans dybtgående digitale indsigter, har han stor forståelse for kultur, kunstnere og brugere og flair for at identificere potentiale og skabe værdi for vores kunder.

- Han kender Volume til bunds og er en samlende kraft for det sammentømrede stærke team. Derfor er han sammen med Jesper Mikkelsen i ledelsen, den rigtige til at drive virksomheden videre. På bestyrelsens vegne vil jeg samtidig sige Martin stor tak for hans flotte og loyale indsats gennem mange år. Jeg glæder mig til at sparre med ham på bestyrelsesniveau i stedet, slutter Jacob Houlind.