I sidste uge meldte Cool Gray sig klar til nye bureau-opkøb i stil med det, koncernen foretog af Highlight i 2015.

Nu er medarbejderstaben også blevet opgraderet digitalt, konceptuelt og salgsmæssigt med tre stærke profiler.

- Vi optrapper på alle de områder, hvor vi ser, det er nødvendigt at styrke kompetencerne, så vi kan matche vores kunders behov på bedste vis, siger Carina Neergaard, der er CCO og chef for bureaudelen hos Cool Gray.

Som ny Head of Digital har Cool Gray hentet Trine Koch-Nielsen fra nemlig.com, hvor hun var chef for online og IT-business development. Tidligere har hun haft ansvaret for online-aktiviteterne hos bl.a. Deloitte og PwC.

Engsig bliver konceptansvarlig

På den kreative side styrker Cool Gray profilen med Torsten Engsig, der er ny konceptansvarlig i Cool Gray.

Han har tidligere været Creative Director og Senior Art Director hos bureauer som BBDO, BlackRabbit, Liquidminds og Young & Rubicam.

Her har han bl.a. udarbejdet kampagner for Danske Spil, Oddset, Egekilde, TV 2 News m.fl..

Endelig har Cool Gray også oprustet på salgssiden. Her er Peter Bork, tidligere Senior Client Director hos Creuna og CEO hos Friendly, kommet til som ny Key Account Manager.

Peter Bork har bl.a. tidligere samarbejdet med virksomheder som TDC, Totalkredit, Coca-Cola Nordic, Colgate Nordic og Realmæglerne.

Alle varer på hylden

Oprustningen på medarbejderfronten skal ses i lyset af, at Cool Gray, der engang mest var kendt for at være et trykkeri, siden 2015 har arbejdet efter en strategi mod at blive et kommunikationshus med alle bureau- og specialistkompetencer på hylden. 

Forventningen er naturligvis, at de tre profiler styrker Cool Grays position og konkurrenceevne yderligere:

- Vores nye ansættelser er et klart signal om, at vi lægger alle muskler og ressourcer bag vores løfter. Men også et signal om at kommunikationshuset Cool Gray kan håndtere alle opgaver fra udvikling af kommunikationsstrategi til kreativ udvikling og færdig eksekvering, uanset om det er en stor international spiller eller en SMV på vej frem, slutter Carina Neergaard.