Help PR & Kommunikation har fået fingre i en dreven herre, der kommer til bureauet med både medie- og bureau-erfaring.

Det drejer sig om Kasper Kankelborg, der senest har været kommunikationschef hos Aller Media, og som desuden medbringer tung, faglig ballast fra Burson-Marsteller og Copenhagen Change.

Opgaverne, han skal løse hos Help PR, er flere: Ledelsen skal styrkes yderligere, så der fortsat kan opereres ud fra små effektive teams samtidig med, at bureauets kompetencer løftes ind i den nye, hurtigere medieverden.

- Help PR er kendt på begge sider af bordet for stor skarphed og ihærdighed samt en enkel og yderst effektiv måde at drive PR på. Jeg har holdt øje med Help gennem årene, og det tiltaler mig, at det ikke kun er den kompetente rådgivning, der er i fokus - men først og fremmest produktet, der bringer kunderne videre og sikrer værdi på omdømmekontoen eller bundlinjen, siger Kasper Kankelborg og tilføjer:

- Og jeg glæder mig til at skubbe på den udvikling, så Help vedbliver med at være kendt for at finde nye effektive og uformelle veje til målet.

Fokus på influencer-metode

En af Kasper Kankelborgs opgaver bliver at holde fokus på de metoder, bureauet er kendt for, herunder ”no cure no pay”-værktøjer og de små teams, forklarer Help PR’s ejer og adm. direktør, Mads Byder.

- Kasper er et scoop for os. Ikke alene er han en dygtig rådgiver, der har prøvet det meste, han er også en mediemand. Det vil sige en kapacitet, der kender og følger mediernes udvikling. Hos os skal han sammen med nogle af kollegerne lede udviklingen fremadrettet, så vi forbliver et eller to skridt foran, siger han og tilføjer:

-  Vores kunder har tillid til, at vi holder fast i vores metode, og at vi hele tiden tager dem i hånden og udfordrer dem i forhold det skiftende mediebillede. Det kan vi i endnu højere grad med Kasper om bord.

Ved siden af det interne ansvar og rådgivning af Help PR’s kunder, er det meningen, at Kasper Kankelborg også skal  også styrke konceptualiseringen af bureauets produkter og vækst på influencer-delen - et forretningsben, der pt. vokser en del, og hvor Help PR er i gang med at udvikle sin egen metode-tilgang, ligesom bureauet har gjort inden for bl.a. sociale medier.