Da det japanske skønheds-brand SK-II for en lille måneds tid siden gik i luften med filmen ”Chinese Marriage Market Takeover”, tog det ikke mange split-sekunder før millioner af mennesker verden over kendte til begrebet Sheng Nu - kvinder, der er ”i overskud”. Altså ugifte.

Selve filmen, en rørende beretning om de kinesiske bryllups-markeder, hvor forældre til ugifte unge piger sætter plakat-annoncer op for at ”sælge” dem til en passende ægtemand, er skabt af reklamebureauet Forsman & Bodenfors.

Og herfra oplyser man, at filmen allerede efter godt en uge var nået op på 11 mio. views verden over, plus at den havde fået medieomtale i 35 lande og millioner af reaktioner og spørgsmål på sociale medier.

Blandt andet på baggrund af de mange reaktioner og spørgsmål offentliggjorde SK-II og Forsman & Bodenfors efterfølgende tre ”Behind The Scenes”-film under kampagne-manifestet #ChangeDestiny.

Her havde man interviewet tre af filmens hovedpersoner mere i dybden om det særlige kinesiske syn på ægteskabet - og på de kvinder, der venter.

Og kampagnen fortsætter tilsyneladende med at gå sin sejrsgang over hele verden.

Reach - to milliarder

Ifølge Forsman & Bodenfors fortæller dugfriske tal, at kampagnefilmen nu har nået næsten 30 mio. views globalt, og at kampagnen har fået over 2.000 redaktionelle omtaler spredt over 54 lande.

Dertil kommer, fortæller bureauet, at hero-filmen ”Chinese Marriage Market Takeover” er den første reklamefilm nogensinde, der har opnået placering på Weibos trendlist. Weibo er Kinas svar på Facebook  og har omkring 650 mio. brugere.

Reach har bureauet opgjort til to milliarder og social actions opgøres til 6,5 millioner.

Men vigtigst af alt, lyder det fra SK-II, så har kampagnen skabt en platform, hvor forældre og deres døtre kan tale mere åbent om Sheng Nu-fænomenet.

Du kan besøge kampagnesitet her - og se eller gense filmen Chinese Marriage Market Takeover, efterfulgt af de tre Behind The Scenes-interviews her.

Chinese Marriage Market Takeover

Wang Xiao Qi - interview

Zhu Li - interview

Hu Ting - interview